Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: JU52 bij Ypenburg?

  1. #1
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard JU52 bij Ypenburg?

    Beste allemaal,

    Kan iemand bevestigen of dit een JU52 is die bij Ypenburg is geland in mei 1940?
    Misschien is er een andere bewijsfoto die dit kan bevestigen?

    Alvast bedankt weer voor het meedenken.


  2. #2
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    hallo vin1
    ik heb ongeveer een half jaar geleden precies de zelfde foto gekocht op ebay .
    maar is dit wel ypenburg ?
    er waren namelijk bij het vliegveld geen bomen en langs de snelweg voornamelijk struiken
    ik heb de foto ook gekocht omdat er "holland "bijstond.
    wie weet de oplosing !

  3. #3

    Standaard

    Dit is Frankrijk. Er is, kort na de inzet in Nederland, een groot aantal vliegtuigen ingezet in Frankrijk waarbij verliezen werden geleden. O.a. deze, waarbij op de achtergrond nog een Ju-52 zichtbaar is.
    Ebay verkopers hebben er tegenwoordig een handje van om alles als "Holland" te bestempelen. Meestal worden ze daarbij niet gehinderd door kennis, maar doen ze het om zoveel mogelijk kopers te trekken.

  4. #4
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    Dit is Frankrijk. Er is, kort na de inzet in Nederland, een groot aantal vliegtuigen ingezet in Frankrijk waarbij verliezen werden geleden. O.a. deze, waarbij op de achtergrond nog een Ju-52 zichtbaar is.
    Ebay verkopers hebben er tegenwoordig een handje van om alles als "Holland" te bestempelen. Meestal worden ze daarbij niet gehinderd door kennis, maar doen ze het om zoveel mogelijk kopers te trekken.
    vanwaar frankrijk ? hoe kan je zien dat deze foto in frankrijk is gemaakt ?

    mvg,

  5. #5

    Standaard

    Dank voor je vraag. Groot gelijk om te vragen naar bronnen:

    Zie onder andere http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...onbekende-ju52 Deze foto die hier wordt getoond en de daarbij horende discussie, past prima in het straatje van deze thread. Er zijn vele foto's van deze situatie bekend. Heb er zelf ook nog eentje, zal die t.z.t. plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 29 juni 2017 om 21:55

  6. #6
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    Dank voor je vraag. Groot gelijk om te vragen naar bronnen:

    Zie onder andere http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...onbekende-ju52 Deze foto die hier wordt getoond en de daarbij horende discussie, past prima in het straatje van deze thread. Er zijn vele foto's van deze situatie bekend. Heb er zelf ook nog eentje, zal die t.z.t. plaatsen.
    Bedankt voor je info lva-40 , de thread maakt veel duidelijk .
    Het gaat om het zelfde toestel , maar dan van achter gefotografeerd.
    Het was me wel duidelijk dat het hier niet omYpenburg ging.

    mvg,
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 29 juni 2017 om 21:56

  7. #7
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Heren,

    In 1963 kocht ik op de markt in R'dam een aantal 6x9 foto'tjes van 'neergehaalde' Duitse kisten,dit waren met name Ju 52s maar ook andere kisten. Sommige foto's hadden een nummer, het hoogste ervan was 41.Hieruit kon ik opmaken dat er van elke afdruk in ieder geval méér waren. Hoe dan ook,de meeste heb ik niet meer maar hier zijn er nog twee van de zes die ik nog heb,. Eén Ju op rijksweg 13 tussen Overschie en Ypenburg en een HS 126 'ergens' in nederland.
    Ooit heb ik nog eens een album van iemand gezien met véél meer foto's van de Ju52's op RW13.Wellicht tientallen verschillende.

    Jacob.

  8. #8
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    hallo jacob
    Er zijn tientallen variaties van die foto"s , vooral de ju 52 langs de weg tussen Den haag een Delft komen zeer veel voor
    Ik heb er al een aardige verzameling van.
    Het was toen de eerste form van ramptoerisme in die tijd.

    mvg,

  9. #9
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Toch heb ik wel een foto van een Duitse JU52 bij ypenburg met hogere begroeing net als op deze foto. Alleen het is niet dezelfde locatie als deze foto volgens mij, maar het geeft wel aan dat soortgelijke begroeing daar bij ypenburg voorkwam. Bewijst niet dat deze foto gemaakt is bij Ypenburg, maar sluit het toch ook niet zomaar uit.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •