Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: DH-85

  1. #1
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard DH-85

    Ik wil nog even terug komen op de DH-85. Op het Dutch profile decals bijlage word vermeld dat de 961 USN Blauw grijs van kleur was, zie onder.
    Klopt dit en waar komt deze info vandaan? (Ik verzamel informatie van de vliegtuigen uit de meidagen die minder bekend waren om deze te gaan bouwen komende tijd.)

    bedankt alvast

    Henry





    Laatst gewijzigd door Arjan; 13 februari 2011 om 11:26

  2. #2
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    hey Henry, moet je niet eerst waar je mee bezig bent afmaken? volgens mij is er nog een T.V bij jouw die nog niet af is.

  3. #3
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Sander, de T5 ga ik afmaken als ik een airbrush aangeschaft heb, die heb ik voorlopig achteruit gelegd. Maar deze 1/48 vliegtuigen ga ik de komende tijd maken scratchbuild.
    FK43-FK46-F8-DH90. in mobilisatietijd. Maar dat wil alleen als ik er genoeg info over heb. De C9 is bijna af. De DH85 is er van Planet models.

  4. #4
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Ik ga er vanuit dat het deze kleur is.

  5. #5
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    hey henry, ik ben net terug uit het nimh en kwam langs een beetje info over dit vleigtuig:
    die foto van jouw is de enigste die ik kon vinden.
    er waren er nog 3 van. die nummers waren 962 693 en 964 (geloof ik)
    ze waren in beslag genomen (het zijn eigenlijk de cessna vliegtuigjes van toen) blijkbaar zag het leger wat in ze. vanaf de foto is trouwens niet te zien of het zilver is.
    gr
    sander
    (ps er ligt daar heel wat aan foto's die niet op internet staan, het was echt de moeite waard)

  6. #6
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    961, 963, 964, 968 waren alle DH-85 Leopard Moth. Alleen dus van de 961 is een foto, net als alleen van de FK-43, 965. Het waren verbindingsvliegtuigen waar ook hoge pieten in vervoerd werden.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •