Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Ypenburg na de meidagen 1940

  1. #1

    Standaard Ypenburg na de meidagen 1940

    Twee foto's uit mijn collectie.

    De tweede foto is interessanter, want daarop is achter de Ju-52 de DH-90 962 te zien en iets naar rechts een Douglas 8A.

    Verder een andere foto van de 962 met een close-up van deze foto.

    Jan
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)        
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 8 februari 2018 om 11:58

  2. #2
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Mooie Foto's!
    de Douglas is de 383 (natuurlijk). ik had deze foto nog nooit eerder gezien, zelfs niet in het archief van het NIMH. zou ik hem mogen gebruiken voor in mn verzamel werkje ? volgens mij heb ik je het al een keer toegestuurd dus weet je wel waar ik het over heb
    Gr,
    Sander

  3. #3

    Standaard

    Sander,

    geef mij een pm met jouw email-adres en dan stuur ik een 600 dpi TIFF scan van de bewuste foto.

    Jan

  4. #4
    Geregistreerd
    8 mei 2011
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    174

    Standaard

    Vind beide foto's wel van belang, op de eerste is namelijk goed te zien dat het demonteren van de beschadigde Junkers aardig primitief ging. Een zgn. driepoot takel wordt gebruikt om de vleugels los te maken, net zictbaar achter één van de voorste Junkers toestellen. Ook dat Nederlandse vervoerders werden ingezet voor het transport, er staat namelijk een Nederlandse Ford trekker met oplegger klaar om een Junkers romp te gaan vervoeren.

    Trouwens het lijkt mijn dat de De Havilland Dragonfly voor een mitrailleurnest van de vliegveldverdediging tot stilstand is gekomen.

  5. #5
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Het demonteren van de junkers vondt voornamelijk plaats door personeel van Fokker .
    Alle toestelen uit de regio Den Haag en Delft gingen via wegtransport naar de Laakhaven in Den Haag waarna ze werden overgeladen op dekschuiten voor transport naar de Fokkerfabrieken in Amsterdam - Noord.

  6. #6
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard DH-90

    Die Dragonfly is zeer interessant, jammer dat hier geen duidelijke foto's van zijn, alleen deze zijn bekend en dat het op zo'n trekschuit staat.

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    In mijn boek staat een zeer duidelijke foto van de Dragonfly ;-)

  8. #8
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 962

    De 962? Ik heb het niet gezien. Ik heb je boek nog wel doorgebladerd. Heel mooi boek trouwens Ga ik nog aanschaffen.

    Henry

  9. #9
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Voor de geïnteresseerden: de foto die ik bedoelde staat op blz 229 (van Fokker C.5: ontwikkeling, gebruik en ondergang).

    Groeten,
    Edwin

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •