-
29 november 2011, 15:13
#31
Er is net een FK-51 gebouwd, hoezo geen historisch besef. Je hoeft toch niet elke scheet na te gaan bouwen die Fokker en Koolhoven ooit gebouwd hebben. De FK-58 is nu eenmaal nauwelijks echt in dienst geweest.
Peter
-
29 november 2011, 21:21
#32
Hi Simmer,
Fraaie foto - ik ben benieuwd hoe je daar aangekomen bent! Kun je hier nog meer van zulks laten zien?
Groeten,
Edwin
-
5 december 2011, 15:53
#33
Hai,
ik heb ze gekregen van de Koolhoven Stichting, maar ik zal ze er even bijdoen, zodat iedereen er wat aan heeft.
En Pim bedankt, bij Koolhoven St. dachten ze aan iets van de radio, maar wisten het eigenlijk ook niet.
Simmer John
Laatst gewijzigd door Arjan; 7 december 2011 om 10:14
-
Weet iemand ook iets over de vleugeltanks (3 stuks) ?
Hoe werd de middelste tank bijgevuld, je ziet namelijk nergens een vul opening ?
Voor de andere 2 tanks wel.
-
19 augustus 2014, 08:15
#35
Beste Harry,
Weet jij iets meer over de tanks van de FK58. Hoe werd de middelste bijgevuld ?
-
16 december 2014, 20:41
#36
Skyline, nee dat weet ik niet. er is maar heel weinig materiaal van de FK58.harry
-
16 december 2014, 22:14
#37
Het grote problem van herbouw is niet moeilijk
met goed onderzoek is een hoop te recostueren
ook zal het me niks vervazen als er ergens toch nog tekeningpaketten zijn te vinden van de FK 58
ook is de constructiewijze uit die tijd nog goed bekend
In Nederland echter zou je het nooit de lucht in krijgen
Je krijgt simpolweg geen toesteming of keuringen
dit omdat je ten eerste niet beschikt over de originele tekeningen
en zelfs als je die had
beschik je niet over de rest van de juiste documenten
wat uitgezocht moet worden of er nog fabrieksfoto,s zijn van de bouw van een FK 58
daarmee en met de onderdelen die er nog wel zijn kan je in iedergeval tot een zeer realistiese replica komen
die echter nooit zal Mogen vliegen ook al zou I dat makelijk kunnen
-
17 december 2014, 11:54
#38
Het toestel op de foto werd gebouwd voor het Franse l'Armee de l'Air, logischerwijs zou de versie voor de LVA er heel anders uit hebben gezien. Sowieso had het een andere motor en het instrumentarium van de Franse FK.58 werd geleverd door de Fransen zelf en niet geexporteerd.
De FK.58 is zeker een leuk toestel, voor mij voor Nederland van beperkte historische waarde. Ik kan nog wel een lijstje maken van vliegtuigen waarvan ik liever een replica zou zien.
Persoonlijk zou ik een Renard R.36 replica ook erg leuk vinden .
Met groet,
Huub
-
17 december 2014, 20:08
#39
het zal zomaar kunnen zijn dat er dus in frankrijk wel wat tekeningen te vinden kunnen zijn
als ze de fk58 gekocht hebben dan zullen ze die nodig gehad hebben voor onderhoud en reparaties
-
18 december 2014, 12:30
#40
Dat zou inderdaad zo maar kunnen. In Frankrijk wordt er zo nu en dan ook nog weleens een artikel gepubliceerd over de FK.58. En meestal wordt (nu) de FK.58 als gelijkwaardig aan de meeste Franse jagers uit die tijd gezien.
De problemen rond de FK.58 legt men daar veel meer bij de gebrekkige productie en service en niet zo zeer bij het ontwerp.
Met groet,
Huub
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
-
Forumregels