Pagina 10 van 17 EersteEerste ... 8 9 10 11 12 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 169

Discussie: 02 nov 2011: "Aviodrome verkeert in zeer zwaar financieel weer"...

Franks Guest

Standaard

Ontzettend jammer dat dit allemaal gebeurt. Jammer dat we zo weinig weten en horen over de feitelijke zaken. Wie weet wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd binnen het management? Waar zijn de echte fouten gemaakt?

Ik ben 'viendje' van het Aviodrome, maar deze club communiceert heel slecht en houdt haar donateurs niet op de hoogte. Deze Stichting staat formeel los van het Aviodrome, maar begin steeds meer de indruk te krijgen dat met het Aviodrome nu ook deze stichting het heeft begeven.

Het Aviodrome had veel meer kunnen zijn door een echt 'levend museum' te worden. Ik heb grootste vliegfeesten gemist. Op de binnenkomst van de Connie en de DC6 na, dat was echt leuk. Kijk eens in omringende landen wat er gebeurt. Ook met de Constellation is niet veel meer gebeurd. Voortdurend is geroepen dat er weer gevlogen zou gaan worden. En de mooie oude F27 in NLM kleuren maakte één keer een rondvlucht (ik was er gelukkig bij). Natuurlijk wil de KLM de DC2 Uiver graag voor een prikkie overnemen, en misschien nog meer. Ik ben van mening dat de KLM het Aviodrome zou moeten overnemen. In één klap een fantastisch stuk Nederlands luchtvaarterfgoed bij elkaar gered en in bezit. Dan maak je toch helemaal de blits als KLM? Misschien leuk om te kijken naar Lufthansa, die een Lockheed Starliner in de USA compleet herbouwd, er mee gaat vliegen in Europa. En ondertussen de DLBS stevig sponsort.

Kom op jongens, denk even niet aan de eigen zakken. Doe iets, en doe het nu!

Standaard

De KLM (Air France...) gaat niet een complete museumcollectie overnemen inclusief exploitatie. KLM zal zelf flink moeten snijden in het personeelsbestand de komende jaren, dan kan je een al jaren slechtlopend museum er niet bij hebben.

Het is beter om op alle mogelijke manieren de net opgerichte stichting Behoud Nationaal Luchtvaartmuseum te steunen. Deze wil gaan proberen om zoveel mogelijk van de collectie te redden.
    Fokker maandelijkse updates in 2025: klik op Fokkernews

Standaard

Benieuwd hoe bijv. het Techniek Museum Speyer in Duitsland finacieel de boel bij elkaar houdt. Hier worden immers geen vliegfeesten gehouden en toch is het er altijd erg druk. Het kan dus allemaal blijkbaar wel.

Standaard

Ach mocht er iets leuks te koop komen wat in een klein loodsje past hou ik me aanbevolen
    Maar ik zou liever zien dat het aviodrome gered word
    En o ja die oude manager niet Die zouden ze is goed moeten doorlichten

Standaard

Er is een denktank ontstaan die nu aan het kijken is wat er kan/moet gebeuren met het archief. Dat blijkt ingewikkelder dan in eerste gedacht. Ik schreef eerst dat (onder andere) het archief voor de helft in bezit was van de Fokker heritage trust, maar die beherende stichting is in 2008 opgedoekt. De nieuwe eigenaar is het Aviodrome geworden. Er wordt aan een oplossing gedacht om het archief over te dragen aan het NA.

Weet iemand wat meer over die stichting behoud nationaal luchtvaartmuseum? Ik heb er verder niets over kunnen vinden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door si204 Bekijk bericht
    Benieuwd hoe bijv. het Techniek Museum Speyer in Duitsland finacieel de boel bij elkaar houdt. Hier worden immers geen vliegfeesten gehouden en toch is het er altijd erg druk. Het kan dus allemaal blijkbaar wel.
    De vergelijking met Speyer en Sinsheim vind ik wel een goede. Inderdaad vergelijkbare musea, wel een beetje pretparkachtig maar uiteindelijk is het buitengebeuren van Speyer interessanter dan dat van de Aviodrome.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Er is een denktank ontstaan die nu aan het kijken is wat er kan/moet gebeuren met het archief. Dat blijkt ingewikkelder dan in eerste gedacht. Ik schreef eerst dat (onder andere) het archief voor de helft in bezit was van de Fokker heritage trust, maar die beherende stichting is in 2008 opgedoekt. De nieuwe eigenaar is het Aviodrome geworden. Er wordt aan een oplossing gedacht om het archief over te dragen aan het NA.
    Wat is dit nu weer voor een tering zooi.

Eerst gaat Fokker failliet en de staat koopt het archief en de D7 en de Spin over voor een paar miljoen en nu moet de staat kennelijk weer het archief terugkopen omdat een stichting die juist in het leven was geroepen om de heritage te beschermen de inboedel heeft weggegeven

Als toevoeging nog een paar kennelijk goedkope woorden van de heer Noord penning meester van de trust :

Daarom voelen wij ons, van de stichting Fokker Heritage Trust, ook slechts juridische eigenaar van het industriële erfgoed van Fokker. In werkelijkheid komt het toe aan heel Nederland.

Standaard

Het technik museum in Speyer is een combinatie met dat in Sinsheim, deze museums zijn veel breder dan alleen luchtvaart, vinds ze trouwens oerlelijk gezien de "propvolle" inrichting.
    Ik zou zeggen de voor nederland interresante vliegtuigen behouden en onderbrengen in het nieuwe MLM.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gjalt Bekijk bericht
    ............................ oerlelijk gezien de "propvolle" inrichting.
    ...................................
    Ik kan me nog herinneren dat bv het wapen museum in Brussel ook prop vol stond, vooral de vitrines.
    Ik vond het prachtig.
    Elke keer ontdekte je weer wat in dezelfde vitrine kast!
    Als je nu bv het Rotterdamse scheepvaartmuseum neem,
    daar loop je in een uurtje door heen terwijl het ouden Rotterdamse scheepvaart museum "Prins Hendrik" je weken kon verblijven en telkens weet wat nieuws zag.

http://zoeken.nai.nl/CIS/project/24432 en

http://deoudrotterdammer.nl/media/ar...seo/page5.html

Geef mij dus maar propvol!
    Laatst gewijzigd door Verbeek; 26 december 2011 om 19:30

Standaard

Je kunt er geen normale foto"s nemen, en het gaat niet om vitrines, het gaat om vliegtuigen en voertuigen. Ik vind het FAA museum in Yeovilton het mooiste. vooral de jaren 60 vliegdekschiphal. Dus vliegtuigen in diorama setting.

Regels voor berichten