Naast de alom bekende PH-PBY zal mogelijk een TWEEDE Catalina op het Nederlands civiele register komen volgens
Stichting AIRnieuws Nederland
onder "reserveringen"...
Naast de alom bekende PH-PBY zal mogelijk een TWEEDE Catalina op het Nederlands civiele register komen volgens
Stichting AIRnieuws Nederland
onder "reserveringen"...
Enorm leuk nieuws,zou dan om deze gaan,inmiddels wel al wat langere tijd in een blauw jasje.
Weet niet of iemand recentere info bezit en of foto`s.
Site Builder
Serial #: RCAF11042
Construction #: CV-333
Civilian Registration:
CF-PQF
C-FPQF
Model: PBV-1A
Name: None
Status: Airworthy
Last info: 1992
History:
Delivered to RCAF as RCAF11042.
- BOC: Feb 12, 1944.
- SOC: Dec. 15, 1960.
Province de Quebec, Quebec, 1965-1973.
- Registered as CF-PQF
Government of Quebec, Quebec, 1979-1992.
- Registered as C-FPQF.
- Flown as tanker #11.
Trouwens een geweldig mooie foto van de Augusta Bell 204B PH-UEY 227
Laatst gewijzigd door Dennis; 4 oktober 2012 om 16:44
Ik heb via Facebook al een vraag gesteld aan Stichting Exloitatie Catalina! Ze gaven het volgende antwoord: "Er is inderdaad een registratie gedaan. Een buitenlandse Cat eigenaar heeft het idee om zijn Cat Nederlands te laten registreren. De status hiervan is ons verder onbekend". De reservering is als op 18 november 2011 gedaan!
Weet hier iemand soms meer?
Ik heb als via Facebook een vraag gesteld aan Stichting Exploitatie Catalina, ze gaven het volgende antwoord hier op: "Er is inderdaad een registratie gedaan. Een buitenlandse Cat eigenaar heeft het idee om zijn Cat Nederlands te laten registreren. De status hiervan is ons verder onbekend". De reservering is al gedaan op 18 november 2011. De gereserveerde registratie is PH-PBZ.
Weet iemand hier meer van?
Heren,
Dit 'nieuwtje' staat al sedert januari van dit jaar op mijn site!
Zie: PH-PAA - PH-PZZ Herman Dekker
Herman Dekker
Het gaat dus enkel om een registratie, en geen tweede Catalina die voet op Nederlandse bodem zal zetten......
Hallo,
Er stond in mijn bron: "...is de Stichting Catalina PH-PBY voornemens met een tweede Catalina te gaan vliegen...".
Trouwens (om te verhinderen dat dit over een half jaar ook als nieuws wordt opgemerkt) ook voor de Yak's van DTY zijn civiele kenmerken aangevraagd.
Zie op mijn site de PH-DT*, PH-K** pagina's.
Herman Dekker
Luchtvaartgeschiedenis Nederland