Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 106

Discussie: Toegangsdeur Fokker T-V / Entrance door Fokker T-V

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brommer Bekijk bericht
    Mooie site Arjan

is goed te gebruiken. Ik heb de kleur nummers ingevoerd en ze lijken inderdaad erg goed, vooral als je ze naast elkaar zet. Alleen op mijn (werk) monitor waar ik ze nu bekijk zijn ze erg donker. Overigens het 'beige' valt in dit FS syteem onder de "grijzen" (groep 6) en de kleur gaat als je goed kijkt inderdaad meer naar de grijze kant toe.
    Klopt. Maar ja, grijs en grijs is twee natuurlijk. De kleur heet in RAL Olivgrau.

Als ik je goed begrijp is het beige van de White Ensign Models set te licht?
    Ja, nogal. Als ik gewoon alle bronnen er op nasla, dan is de kleur varierend van zand achtig tot een olijfachtige kleur (licht groengrijzig), maar niet zo licht als de kleur op die potjes.
    Als ik m'n RAL kleurkaart erbij hou, dan komt het aardig in de richting van Humbrol 72. Alleen iets lichter en iets groeniger.

Hier staan de RAL versies van de kleuren:
    http://www.simmerspaintshop.com/page...s-Holland.html
    Maar ondanks dat de omrekening van RAL zelf is (moet wel op een apparaat geijkt zijn, ik heb een algemene standaard gekozen) is de kleur wat minder groen dan de kleur op de kleurstaal.

En dan zou het er zouiets uitzien. Kleuren vallen wat licht en fel uit hier omdat de screenshot is genomen in 3D Studio en de kleuren zijn aangepast voor IL-2 (is het model dat voor IL-2 bedoeld was)

Hier de kleuren onder iets ander licht en daardoor wat dichter bij wat het moet zijn.

Ik vergelijk net even de FS595 met de RAL kleuren. En dan valt het beige een stuk lichter uit dan met de RAL kleuren. De kleur van White Ensign Models is nog iets lichter dan dat. Het bruin verschilt niet veel. RAL is iets roodachtiger. Het groen van RAL is wat feller en wat blauwiger.

Volg ik dan mijn smaak, dan zou ik op bruin en beige van de RAL kleuren uitkomen en het groen van FS595 (Mix). Maar dat is dan puur omdat ik dat het mooiste vind ogen.
    Ik zou dan ook graag eens het fabrieksmodel zien, maar tot dusver is dit alles wat ik van de echte kleuren heb kunnen zien:

Maar voor alle getoonde kleuren geldt: Het is vertaald door de dichtstbijzijnde RAL of FS595 kleur te kiezen. Het mooiste zou zijn als de verfformules van Sikkens gevonden zouden worden en deze dan rechtstreeks te vertalen naar modelverf en RGB waarden voor de computer (met alle problemen en onzuiverheden van dien).

Overigens heb jij misschien iets te maken met de 1.JaVA? Zo ja, dan heb je mij waarschijnlijk nu ook herkent.
    Jos
    Ik had de gelijkenis van de naam al gezien ja.
    Yep, ik hang daar rond onder de naam Serval.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 26 augustus 2008 om 22:07

Tags for this Thread

Regels voor berichten