Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 90

Discussie: Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht

Standaard

Welja, nog meer versnippering.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat men op Soesterberg niet een stuk of wat van de T2-hangars heeft bewaard als onderdeel van een nieuw "nationaal museum". Daar had je bv. als thema "koude oorlog" kunnen plaatsen, tanks, artillerie, vliegtuigen, de hele handel. Maar nee, het moet "bijna allemaal" nieuw en dat vreet geld. Toestellen in opslag, met misschien 1 open dag per jaar, zit ik persoonlijk echt niet op te wachten. En dan nog "Kamp Nieuw-Amsterdam" met zijn shelters. Wat een verlies is deze basis toch.

Voor wie nog eens wil lezen wat er verloren gaat/is gegaan op Soesterberg zie de link hieronder.

Zie ook gebouw 43. Een oude duitse bunker waar ik het "voorrecht" had om 18 maanden in te verkeren (1962-1963) tijdens mijn dienstplicht, na de basisopleiding in Nijmegen. Wij moesten toen nog 21 maanden "dienen". Kon de rang korporaal vermijden, dankzij mijn burgerbaas (jazeker, burgerbaas gehad in militaire dienst) anders waren het in totaal 24 maanden geworden. Op de wand was nog zwak "Rauchen verboten" te lezen.

http://ro-online.robeheer.nl/0355/2C...rg-VO01_15.pdf

Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 26 juni 2013 om 22:49

Regels voor berichten