Hier is dan de foto. Als junior lid (ik ben pas 83) ben ik nog een beetje onwennig met het systeem.
Hier is dan de foto. Als junior lid (ik ben pas 83) ben ik nog een beetje onwennig met het systeem.
Avio-Diepen heeft tevens een B25 Mitchell in onderhoud.
Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.
De B-25 in de hangar was van de marine. 'n reden te meer om aan te nemen dat de Austers ook van de marine waren, omdat de bemanning misschien over het werk kwam overleggen. De tekst onder de pitotbuis is onleesbaar maar het lijkt me dat het iets aangeeft over brandstof en olie. Ik wil niet klessebessen, maar ik heb 2 1/2 jaar gewerkt in het gebouwtje achter de staart van het toestel.
De Auster (Taylorcraft Auster A.O.P. Mk.III) was de R-17. Is ook op de staart te lezen.
Was van de LSK en volgens mijn gegevens september 1949 in dienst gesteld en juni 1955 uit dienst, werd aan de Rijkspolitie verkocht als PH-POL en werd later G-BUDL.
Het toestel is dus niet overgegaan naar de Marine.
Mooie foto heer Prinz, dank voor het plaatsen. Het smaakt naar meer.![]()
Het enige wat ik nog aan de voorgaande spreker kan toevoegen is dat het toestel origineel de RAF registratie NX534 had en het constructie nummer 458 had.
Inderdaad een hele aparte foto en bedankt voor het delen.
Groet,
Huub
De heren zijn bedankt voor de verstrekte inlichtingen. Het wordt in mijn bescheiden archief opgenomen
Vr.gr. Jan Prinz