Ha Edwin,

Ja, het is dezelfde; hij is fabrieksvlieger van Armstrong Whitworth en Koolhoven zal hem nog uit die tijd gekend hebben!
@Ruud, dat klopt, maar die gegevens worden al vermeld in Flight van 4 december 1924: siskin | 1924 | 0757 | Flight Archive. Daarom begrijp ik die Roemeense eisen niet. Als je weet dat een vliegtuig niet kan voldoen aan de door jou gestelde eisen, waarom bestel je die dan in vredesnaam? Ik denk dat de Roemeense verdeeldheid in een pro-Engels en een pro-Frans kamp hierin sterk hebben meegespeeld. Het is en blijft interessante materie..

De demonstratie van een Siskin in Nederland heb ik niet kunnen achterhalen. F.T. Courtney demonstreert met een vliegtuig op 4 juni 1925 op Schiphol, maar dat kan ook met een Koolhoven zijn geweest. In elk geval waren zowel Frits Koolhoven als Frank Courtney sterk voorstander van het gebruik van luchtgekoelde motoren; misschien dat zijn invloed er mede oorzaak van is geweest dat Armstrong Whitworth de Jaguar familie motoren ontwikkeld heeft.

Hartelijke groet,
Jan Grisnich