-
9 december 2013, 10:11
Hallo Peter.
Ik zit niet diep genoeg in de "Seenotdienst" om een sluitend antwoord te kunnen geven. Of het te maken heeft met de speciale positie van de Seenotdienst weet ik niet maar er wordt in geen enkele publicatie (ook internet) die ik ken gebruik gemaakt van afkortingen voor Seenotstaffel. In het engelse boek is de term SNSt. misschien gebruikt omdat het zo minder ruimte inneemt? Het spijt me maar ik heb er geen verklaring voor. De zin die jij aanhaalt was misschien niet zo handig maar het viel me op dat zij als enige die afkorting gebruikten.
Van Seefliegerverbände van de Luftwaffe zie ik wel afkortingen maar daarbij gaat het dan om Gruppen, bv. Kü.Fl.Gr. voor Küstenfliegergruppe en SAGr. voor Seeaufklärergruppe.
Al met al blijf ik het een vreemde constructie vinden waarbij in het begin personeel "Zivilangestellten im Öffentlichen Dienst" waren. We hebben al eerder geconstateerd dat een "Flugzeugführer" diep in oorlogstijd nog steeds slechts bij de "Reserve" behoorde ondanks dat hij vanaf het begin bij de Seenotdienst werkte. Toen de toestellen van de Seenotdienst bewapend werden waren de schutters, neem ik aan, wel volledig militair
Ruud.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 9 december 2013 om 10:32
Regels voor berichten