Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Ondernemingsplan

  1. #1
    F100 Guest

    Standaard Ondernemingsplan

    Beste forumleden,



    Voor mijn opleiding ben ik bezig met een ondernemingsplan te schrijven, over het op zetten van een airline. Hierover heb ik een aantal vragen:
    - Welke handelsnaam zou jij gebruiken
    - Wat wordt de vestegingsplaats ( Hoe denken jullie over Maastricht, Lelystad)
    - Wat is je idee ( Maatricht – Amsterdam) (Lelystad – Griekenland)
    - Waar verzeker je het toestel
    - Neem je zelf een AOC, of lift je mee op iemand anders zijn AOC
    - Welke vliegtuig koop of lease je
    o IK ben op zoek naar de lease kosten van
    § 737
    § A320
    § Fokker 100
    § Embraer 190
    § Bombardier Dash 8Q400
    - Welke subsudie mogelijkheden zijn er
    - Hoe denken jullie over growdfunding
    Overige vragen:
    Als je op iemand zijn AOC vliegt, kan je dan wel zelf je personeel aanleveren ?

  2. #2
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hoi F100,

    Leuk! Welke opleiding is dat?

    Als je een airline opzet, denk dan na over je strategie. Wat wil je doen?:
    - Wie vervoer je?
    - Hoe vervoer je je klanten?
    - Waar vlieg je naar toe (regional, of juist intercontinental)
    - Heb je een 'product' wat eruit springt?

    Aan de hand van deze vragen kun je al een eindje komen. In principe zou het niets uit hoeven maken wat voor strategie je kiest, zolang je je er maar consequent aan houdt en alles volgens die strategie klopt.

    Zo kun je bepalen wat je thuisbasis is. Ga je point-to-point vliegen of juist hob-spoke (populairder in EU)?

    Uiteindelijk bepaalt dit welk toestel je kiest. Op mijn opleiding hebben we onlangs een project 'Fleet Replacement' afgerond, waarbij we een regional airline moesten adviseren in de vervanging van hun oude toestellen. Dan ga je af op gegevens (welke plaats, route enz) en op de strategie.

    De eerste vier toestellen die je noemt zijn logisch, vergelijkbaar in vorm, grootte en prestaties. De Q400 is echter een veel ander toestel. Dit is ook een keuze.

    Over financiering kan ik je niet verder helpen, misschien dat er meer zijn. En wat bedoel je met AOC?

    Veel succes met deze opdracht! Als je info nodig mocht hebben, horen we dat graag!

    D Kaasjager
    student HBO Luchtvaarttechnologie

  3. #3
    F100 Guest

    Standaard

    Hoi Kaasjager,



    HBO informatica .



    De strategie:
    · -Passasiers
    · -Fokker 100
    · -Thuishaven ( Lelystad of Maastricht Aachen Airport )
    · -Regionale
    o Maastricht – Lelystad
    o Maastricht – Amsterdam
    · -Europese vluchten
    o Lelystad – Rhodos / Kos / Karpathos / Zakynthos / Corfu / Kefalonia / Lesos / Samos
    · -1e jaar: 1 vliegtuig
    · -2e jaar : 2 vliegtuigen
    · -3e jaar: 3 vliegtuigen

    Uiteindelijk wil ik point to point, mogelijkheid tot charter en waarschijnlijk alleen in de zomermaanden de Europese vluchten.


    Heb je bij de Fleet Replacement, geen budgeten van lease / koop ?
    AOC = Air operator certificate

    Waar ik naar op zoek ben zijn:
    · -Lease prijzen
    · -Verzekeringsprijzen
    · -Fuel prijzen ( calculator bestemming + type vliegtuig)

  4. #4

    Standaard

    Voor lease prijzen zie:
    Aircraft Values, And Lease Pricing - Spring 2013 — Civil Aviation Forum | Airliners.net

    De prijzen zijn afhankelijk van wat je gaat doen.
    Een nieuwe maatschappij gaat snel de hoofdprijs betalen, zeker als er geen zeer krachtige geldschieter achter het plan staat.
    De onzekerheid voor de lease maatschappij bepaald dan de prijs.
    Van invloed is natuurlijk ook de tijd dat het vliegtuig geleased gaat worden, hoe langer het contract des te voordeliger de prijs.
    Maar dan blijft steeds het punt, kan ook voor een langere contract tijd de lease worden gegarandeerd.

    Waarom zou een andere maatschappij het risico nemen om de nieuwe maatschappij onder zijn AOC te laten vliegen.
    Laat de nieuwe club maar alles uitvogelen en zijn eigen AOC aanvragen.

    Succes,
    Classic
    Laatst gewijzigd door Classic; 3 maart 2014 om 13:10

  5. #5
    F100 Guest

    Standaard

    Ik begreep dat een nieuwe AOC 300,000 duizend euro kost ?
    Uiteindelijk is het goedkoper om onder een andere AOC te vliegen ?

  6. #6
    F100 Guest

    Standaard

    Weet iemand of het bij ACMI ook mogelijk is om je eigen personeel te leveren ?

  7. #7
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Interessant! Denk bij je vliegtuigkeuze na over de bestemmingen. Baanlengte/MTOW combinatie is hierbij een doorslaggevende factor. Als je met een vol vliegtuig wil starten, heb je maximale baanlengte nodig. Die is soms meer dan een vliegveld heeft. Of je zet je vliegtuig maar halfvol passagiers. Dat is alleen een idee dat niemand echt zal waarderen. Dus beter een kleiner vliegtuig met lager MTOW, of nog beter, mindere baanlengte, die je helemaal volstopt, dan een halfvolle A320 bijvoorbeeld.

    Bij Fleet Replacement lag daar de nadruk vooral niet op. Tijdens de colleges werd ons verteld dat je echte prijzen toch niet gaat krijgen (als je wilt kopen zeg maar). Een prijs die door een fabrikant wordt opgegeven, betaalt geen enkele maatschappij.

  8. #8
    F100 Guest

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •