Hey Herman,

Het was trouwens niet geirriteerd bedoeld, nee helemaal niet. Wat ik bedoelde te zeggen, is het verhaal rondom de staartbomen van de G.1. Die hadden hetzelfde nummer als het rompnummer. Ik gaf ook aan dat er drie sets extra staartbomen waren gemaakt. Als er een G.1 gekraakt werd (althans de staartbomen) kreeg die bewuste G.1 een nieuw set staartbomen met een ander nummer. Dan correspondeert het rompnummer niet meer met het staartboomnummer. Ik begrijp dat je met de vleugelnummers kwam, maar daar geld dit niet voor. En is dus tot op zekere hoogte ook niet vergelijkbaar. Dat was het puntje waarvan ik dacht, dat het niet goed terecht was gekomen.
Ik ben voor het boek over de D.XVII bijvoorbeeld bij het Aviodrome geweest, op het NIMH enz. en daar heb ik dus dingen gezien die hierover gaan. Als ik dan iets zie over nummers (romp en staartnummers) dan reageer ik daarop door de gegevens die ik heb daarover te posten. Dat zijn de gegevens waarop ik het dus baseer.
Ik hoop dat het door deze post niet nog onduidelijker wordt, mochten er onduidelijkheden zijn; ik ben altijd bereid te PM'en.

Vriendelijke groet,
Jan Grisnich