Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: New member: Johan

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #9
    Brommer Guest

    Standaard

    De foto's zijn goed Johan, de modellen ook. Moet veel werk geweest zijn als je de juiste decals niet hebt. De S-55 lijkt ,qua detaillering en zo, erg veel op het oude 50-er jaren Revell model, dat ik in de uitvoering van de U.S. Army had en zoals ik al zei later opnieuw werd uitgebracht en als Kon. Marine of Sabena versie kon worden gebouwd, alleen kleiner. Het Revell model was ong. 1:50.

    Overigens heb ik in het internet een website van de z.g 'wreckhunters' gevonden en het schijnt dat de S-58 in Sinsheim nu in de kleuren van de Belgische Luchtmacht te zien is; registratie OT-ZKK. Geen Sabena dus maar toch Belgisch. Kijk maar eens hier: Sinsheim. Is ook de hele registratie geschiedenis te lezen, van 10 October 1956 - nieuw aan Sabena tot 2007 naar Sinsheim.

    Ik zie net dat er in Duitsland zo'n 5 S-58s hier en daar "rondhangen". Klik maar met de cursor op de tab Aircraft (H>T), dan op de pull-down lijst op Sikorsky S-58 klikken. Allen hebben blijkbaar korter of langer bij Sabena gevlogen. Verder ook nog 3x HSS-1 (??) in Belgie bewaard gebleven.

    Groeten
    Jos
    Laatst gewijzigd door Brommer; 29 september 2008 om 11:17

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •