Hierbij een foto van een groep leerling vliegers in september 1949. Zover mij bekend zijn van deze groep 5 mensen met vliegtuigongelukken omgekomen of verongelukt. Gecrasht zijn o.a. Moeke (staand 2e van links) die met een Meteor tegen de mast van een vissersboot is aangevlogen, Luitjes of Luitjens (staand midden) met een Thunderjet en Pahud de Mortanges (uiterst rechts). Over de laatste heb ik gehoord, uit de derde hand, dat hij op Soesterberg is neergekomen. Uiterst links staat Roos (zoon van een piloot) die het overleefd heeft en waarvan mij verteld is, dat hij bij de televisie regisseur of producent is geworden. Ikzelf, met pijp, had asthma en werd tijdens de opleiding afgekeurd. (Misschien maar gelukkig). Mijn vraag is kent iemand van U de andere vliegers en weet U of ze het overleefd hebben. (De namen zijn me ontschoten) De omgekomenen zijn ongetwijfeld vermeld op het monument der gevallenen op Soesterberg. Ik heb een paar keer geprobeerd om er bij te komen. Dat lukte niet omdat het militair terrein was.Sinds het MLM geopend is, kan het wel.
Maar of ik op mijn leeftijd nog de energie heb. Misschien heeft iemand een foto van het moment? Jan Prinz
Laatst gewijzigd door Mathieu; 9 augustus 2024 om 18:21
Afgaand op de datum dat Pahud de Montagnes zijn brevet kreeg uitgereikt op Williams AFB (23 juni 1951) in de USA, zouden in deze groepsfoto leerlingen kunnen staan (geboren ca. 1927 - 1930) die samen met hem toen ook hun brevet ontvingen: Alings, Boon, Borgsteijn, van de Broek, Cosijn, van Dijk, Francois, van Geuns, Groenink, Hamer, Heyboer, Hogendorf, Hoogendoorn, Hoppener (KIA), Kerstens, Köhler (KIA), Langendijk, Lemstra (KIA) , Luitink , Pahud de Montagnes, Popping (KIA), van Pul, van Rijn, Roos, Sanders, Steen (KIA), Themmen, de Vrij, van Wijnen m.vr.gr. Benno