Met alle respekt Jan, dat kan écht niet. Als die er al zou kunnen landen zou die nooit meer wegkomen. Midden in de stad en een piepklein veldje?
Met alle respekt Jan, dat kan écht niet. Als die er al zou kunnen landen zou die nooit meer wegkomen. Midden in de stad en een piepklein veldje?
Foto van :
Rotterdam Babbelbox :: Onderwerp bekijken - Helihaven in Rotterdam Kralingen afgeblazen - YourBB.nl Gratis Forum Service
Het was geen groot terrein.
![]()
Laatst gewijzigd door Mathieu; 25 maart 2016 om 10:32
Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.
Er moet inderdaad ergens verwarring zijn ontstaan.
De Bristol Freighter kwam niet op Heliport, maar wel op Zestienhoven.
Zie bijgaande ansichtkaart uit lang vervlogen tijd, toen er nog nergens hoge hekken stonden en er zat plaatsen waren waar je zo de hangars inliep,
of langs kon wandelen, tijd van bollenvluchten en bergen verschillende vliegtuigtypen.
Kom daar nu maar eens om met nagenoeg alleen 737's en F.50's
![]()
Kan menog herinnewren dat deze heli een paar keer per dag laag over de polders in de Hoeksche Waard vloog. En dan ook echt laag, misschien een 100 a 150 meter hoog.
Verder kan ik me ook nog herinneren dat begin 80-tiger jaren een paar Engelse piloten als een soort van hobby met een Bristol Freighter vracht van Engeland naar Rotterdam vlogen. Ik werkte toen aan de Oosterscheldedam en daar kwam hij dan altijd naar binnen. Het was geen succes, want het heeft misschien een half jaartje geduurd. Ze hadden die kist in Nieuw-Zeeland gekocht van de luchtmacht. Schitterend gezicht als hij naar binnen kwam met zijn zeer herkenbare geluid en ook op een zeer lage hoogte.
Nog een Bristol Freighter op Zestienhoven (foto.1963.coll.Terlouw) Het was een genoegen het geluid van die stermotoren te horen als die kist aankwam.
Je kon precies in de aanvliegroute gaan staan zo'n tweehonderd+ meter voor de landingsbaan aan de Achterdijk.
Het was inderdaad zeer dom van mij om de Bristol Freighter te noemen in verbinding met Heliport.
Maar als excuus voerik aan dat ik uitging van herinneringen als een 9-jarig jongetje dat geimponeerd was van dit toestel en aangezien ik veel de lokaties van Heliport en Zestienhoven bezocht heb ik het een met het andere verward.
Natuurlijk had ik moeten bedenken dat de Bristol Freighter nooit had kunnen landen of opstijgen van Heliport.
Jan
Jan, jeugdherinneringen kunnen soms zeer misleidend zijn-dat krijg ik ook weleens te horen. Dus, van domheid is geen sprake.
Hartje Rotterdam-voltooid verleden tijd, circa 1958
foto.©ollectie Airview.
Laatst gewijzigd door Mathieu; 15 januari 2020 om 16:54
okay, ik doe ook mee met twee plaatjes (heb er nog 2, wie wil die zien?)
mvg, Hans
![]()
Laatst gewijzigd door Mathieu; 25 maart 2016 om 11:10