Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: Fokker T.5 gegevens

Weblogartikelen
    4

Standaard

Het enige wat ik van de twee Bosch-apparaatjes kan maken, zijn de communicatie- en waarschuwingsclaxon. De eerste is te bedienen, de tweede gaat af als het gas dicht zit en de wielen omhoog.

Edit: nu weet ik het wel zeker: http://www.google.nl/search?q=bosch+...ed=0CAYQ_AUoAQ
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 5 november 2014 om 09:05

Standaard

Hoi Daan,

Inderdaad, je kijkt van voor naar achter. Een van de claxons is er voor de piloot te waarschuwen als die wil landen zonder het langingsgestel te hebben neergelaten. Die 2e moet ik even nazoeken. Zo'n brandblussen heb ik hier thuis nog liggen, zal wel even een foto maken voor je.

Groet,

Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Weblogartikelen
    4

Standaard

Wow, geweldig! Polar Total begreep ik? Huub en ik hebben ik-weet-niet-hoelang nagedacht over de blusser die in de D.21 zit, is er ook zo een. Dat is een Total van 3 kg, uit mijn hoofd, deze van 6.

Standaard

Hoi Daan,

Bijgaande 2 foto's van de brandblusser die ik heb.

Groet,

Mathieu.

Weblogartikelen
    4

Standaard

Super, bedankt! Zit er ook een etiket of iets dergelijks op?

Weblogartikelen
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    Super, bedankt! Zit er ook een etiket of iets dergelijks op?

Nee, helaas niet. Heel erg vaag kun je nog wel zien waar iets gezeten heeft.

Weblogartikelen
    4

Standaard

Zo, even dit draadje weer omhoog halen...

Dit zou de afvuurkast van de bommenrekken zijn, van de T.5. Iemand een idee waar deze gezeten heeft? Misschien een foto van het ding ín een T.5?
    Aan de hand van de beschikbare documentatie en foto's kom ik tot de conclusie dat het ding aan de linkerkant van de rompneus heeft gezeten.
    Op foto's van het exterieur die nog iets van de rechterkant van de binnenkant van de neus laten zien, is niets te zien dan een Verbandtasch, Brandblusscher, schuifraam en kaartenbak.
    Iemand een idee?

Standaard

Heb je deze foto al gezien: http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...egtuigen-6425/ Ga naar bericht #7.
    Die komt in de C.X van het MLM. Zelf heb ik nog nooit een foto gezien van dat paneel in een T.V maar de linkerkant lijkt mij de meest waarschijnlijke.

Groet,

Mathieu.

Weblogartikelen
    4

Standaard

Ja, die foto heb ik gezien, bedankt Mathieu! Ik kan ervan uitgaan dat de
    zwartwitte balk onderin de maat aangeeft? Steeds een centimeter zeg maar?
    Dan zou het ding ongeveer 17 cm breed zijn, niet heel groot maar zou aannemelijk kunnen zijn.
    (Na een bezoek aan CRASH blijkt de Munerelle unit ook een stuk kleiner te zijn dan je zou zeggen a.d.h.v. foto's).
    Met al die knopjes biedt het een uitstekende hoeveelheid mogelijkheden om de T.5 echt te bewapenen en als bommenwerper in FSX te gebruiken.

Dan de plaats: linkerkant inderdaad. Dan loop ik even de verschillende opties door:

- In de kast aan de linkerkant. Vrij onwaarschijnlijk, foto's en documentatie geven aan dat daar alleen (op een stekker voor de kledingverwarming na)
    uitsparingen voor de munitie van de Solothurn buks zat.

- Helemaal tegen de vloer, onder de laagste stand van het klaptafeltje. Zou kunnen. Op foto's is dit gedeelte altijd in de schaduw o.i.d.

- Echt ónder het tafeltje. Een foto laat zien dat de tafel niet helemaal verticaal inklapt, maar iets afstand van de wand houdt.
    Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, maar qua grootte zou het kunnen kloppen.

- Onder de kast, boven het raampje. Niet erg logisch denk ik, dit was namelijk een schuifraampje en dat schoof naar boven
    (door de twee hulpspanten die ik nog moet detailleren). Of het moet er net boven passen (tussen geopend raampje en kast in).

Wat me in het algemeen opvalt aan de hele T.5: het was geen modern toestel, maar het was wel vrij compleet uitgerust. Er zat van alles op en aan.
    En dat voor een klein land, die slechts een defensieve rol moet spelen. Voor defensieve bombardementen, zoals deze tijdens de Meidagen ook zijn uitgevoerd,
    lijkt het me vrij onnodig om zo'n groot toestel te hebben. Dan zijn (wat we tegenwoordig noemen) jachtbommenwerpers meer op de plaats. Maar goed, laatste woord is nog niet gezegd hierover

Wat betreft de installatie van de rugmitrailleur: er wordt gezegd dat deze op een Fairey beugel zat. In combinatie met een enkele foto die
    dit geval van veraf op een T.5 laat zien en de opgegeven schiethoeken (links en rechts 80 graden), zou dit net zo'n beugel kunnen zijn als die op de Swordfish zat?

Regels voor berichten