Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Radiowagens 1940

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1

    Standaard

    Hi,
    dank voor de tip, inderdaad een heleboel fotos.
    De labeling is echter niet al te goed, dus niet makkelijk zoeken.
    Tot nu toe niks relevants over radiowagens kunnen vinden.

    Groeten, Pieter

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.368

    Standaard

    Hallo Pieter H.

    In het boek "Gedenkboek van de Luchtvaartafdeling 1913-1 juli 1938" uit 1938 kwam ik de door jou geplaatste afbeelding van aanhanger L-3027 tegen onder een andere hoek waardoor de trekker beter in beeld komt.

    Naam: trado.jpg
Bekeken: 518
Grootte: 180,0 KB

    Ook de foto die door flight was geplaatst kwam ik daar tegen maar de achtergrond was weggeretoucheerd. Vond dat feit leuk genoeg om hem hier ook te plaatsen.
    Het grappige is dat men stukjes vergeten is te verwijderen, aan de voorzijde van de auto en bij een van de raampjes waardoor er nog iets van de originele bebouwing is te zien.

    Naam: auto-radiostsation.jpg
Bekeken: 431
Grootte: 132,3 KB

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 31 augustus 2015 om 15:14

  3. #3
    Geregistreerd
    8 mei 2011
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    174

    Standaard

    De oudere radiowagen was een A-Ford uit de periode 1928-1931, net als zijn voorganger trok deze een generatoraanhanger waar tevens de antenne op gemonteerd werd. De voorgangers van deze wagen waren een Spijker en een Cottin&Desgouttes welk kort na de eerste wereldoorlog in dienst werden gesteld. De latere trado-combinaties waren gebouwd op 1936 Ford V8 chassis welk een door DAF gebouwde aanhanger trokken. Er werd al melding van gemaakt dat het hier om een tweetal exemplaren ging, Dat is heel goed mogelijk want ik ken namelijk twee kentekens voor deze wagens. Namelijk L-3027 en L-3042 welk beide tot de LVA behoren.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •