Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Beute D.XXI

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.352

    Standaard Beute D.XXI

    Hier mijn laatste Fokker aanwinst. Een D.XXI in duitse beschildering maar nog wel met drie muizen op de neus. Tegelijkertijd was er ook nog een G.I in duitse beschildering op eBay.
    Voor beide toestellen werd als locatie Bordeaux aangegeven. Dat is voor mij niet te controleren maar ik vermeld het hier toch maar even.
    Om de bekende reden is deze foto niet al te zwaar ingescand en voorzien van een kopieerbescherming.


    Groet,
    Ruud.

    Naam: Scan%20D.XXI%20Beute.%20150.jpg
Bekeken: 382
Grootte: 172,9 KB
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 17 februari 2016 om 13:23

  2. #2

    Standaard

    Fijn dat je weer actief bent ruud! Ook deze is een mooie, ik zal eens zoeken want volgens mij heb ik deze hangar eerder gezien op een foto. Was die g.1 ook in een hangar?
    Je "watermerk" is overigens niet storend zoals het er nu op staat.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Het opladen van de G.1-foto mislukt tot nu toe dus geef ik je de link waarop hij staat.
    Ik weet niet hoe lang hij nog op eBay blijft staan maar je kunt hem vergroot naar je bureaublad slepen.
    Er is behoorlijk wat te zien van de omgeving.
    De Swastika is niet te zien omdat dit beeld tonen in Duitsland strafbaar is en verkopers dit dus afdekken.

    http://www.ebay.nl/itm/Deutsches-Beu...-/361458948292

    De G.I staat buiten in een omgeving die mij niet bekend voorkomt. Het blijft natuurlijk mogelijk dat het bij D.XXI en G.1 om twee verschillende locaties gaat. In ieder geval zou ik ze niet in Bordeaux hebben verwacht.
    De G.I bracht € 329,80 op, de prijzen blijven stijgen. Ook de engelse verzamelaar Tom Willis (c***d op eBay) heeft zijn bieding flink omhoog gegooid, normaal bij eerdere veilingen € 288,80 naar € 328,80 nu. Toch werd hij deze keer overboden en ging de G.I naar een bieder die voor de eerste keer (met deze gebruikerscode) een foto binnenhaalde. Hopelijk is het een Nederlander. Gelukkig bood Tom Willis niet op de D.XXI en dat scheelde flink in de prijs.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 22 januari 2016 om 15:51

  4. #4

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Er zijn enige zaken die nog gefijn tuned moeten worden, heb inmiddels contact opgenomen met v bulliten en ik hoop dat het snel verholpen is.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #5
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Hallo.

    Op zoek naar afbeeldingen van het D.XXI navigatielicht voor Mathieu kwam ik een deel van mijn laatste Fokker D.XXI foto tegen.
    In het boek “Fokker D.XXI” van Peter de Jong vond ik op blz. 186 een kleinere uitsnede van bovenstaande foto.
    Daar ontbreekt zowel links als rechts een deel dat op mijn foto wel te zien is.
    Volgens Peter is dit vermoedelijk de “233” die op 10 mei werd beschadigd op De Kooy en vervolgens gebruikt werd als onderdelenbron.
    Er staat geen locatie bij zijn "Beute"-foto vermeld. De verkoper van mijn foto geeft daarvoor Bordeaux op, net als voor een "Beute"-G.I die tegelijkertijd werd geveild.
    Dit strookt niet met het boek van Peter, daar onderdelenbron, tenzij de duitsers het toestel weer vliegwaardig gemaakt hebben.
    De hangar lijkt mij niet die van de vliegschool op Texel, te zien op blz. 187 van hetzelfde boek.
    Indien het toch Bordeaux zou zijn vraag ik me af wat een D.XXI en een G.I daar doen.
    Je zou eerder denken aan Jever of Brandenburg-Diest, daar zijn foto's van bekend dat men daar op enig moment Nederlandse "Beute" had, maar Bordeaux?
    Een navigatievlucht vanaf een duitse vliegschool of als "boost" om aan duitse troepen "Beute" te tonen?

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 24 januari 2016 om 13:07

  6. #6

    Standaard

    Hallo,

    Ik ben er eigenlijk welhaast zeker van dat de G.I foto op Schiphol is genomen.
    Rechts de Fokkerloods, links daarvan de A-hangar met iets oplopend dak.
    Het hek links is nieuw voor mij, maar is goed verklaarbaar als afscheiding van het operationele gebied, tussen de A- en B-hangar.

    Mvg,
    William
    Laatst gewijzigd door William; 24 januari 2016 om 17:24

  7. #7

    Standaard

    De foto waar Ruud de link naar vermeld ( bericht #3) is onderstaande, via photobucked op het forum geplaatst.

    Groet,

    Mathieu.

    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #8
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Die foto is gemaakt op Schiphol, en niet Bordeaux - net als alle andere foto's die deze zelfde verkoper tegelijk verkocht.
    Groeten,
    Edwin

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •