Ka 26 - Ukhtomskaya.
Ka 26 - Ukhtomskaya.
Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.
Een Antonov An 22 op de vliegbasis van Tver , één van de weinige die nog in dienst is van de Russische luchtmacht.
Er zijn 66 stuks gebouwd van dit type waarvan de eerste vloog in 1965.
Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.
En een ongelofelijk gaaf geluid maakt die An-22![]()
Mi 4 - Uktus.
Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.
Mig 23MLD - Tver.
Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.
Militair trainingscentrum - Tver.
Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.
Yak 18T - Ulyanovsk.
Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.
Bij Tupolev in Ulyanovsk staan een aantal Tu 204's buiten geparkeerd.
Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.
Heel mooi Jan! Dit zullen wel de development vliegtuigen zijn.
Overigens vind ik de Tu-204 best een fraai toestel. Fraaier dan sommige westerse lijntoestellen. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
Ik zit me geregeld af te vragen waarom dergelijke toestellen niet echt gebruikt worden door westerse airlines. Vermoedelijk heeft dit met psychologie en wantrouwen/garantie te maken.
- Psychologie: de consensus onder de passagiers is dat Russisch spul oude troep is. Vodkaburner enzovoorts.
- Garantie: is het wel echt goed spul? Kunnen we er zeker van zijn dat we alle reserve-onderdelen over zegge 20 jaar nog kunnen krijgen of zitten we dan weer in oorlog?
Daarnaast denk ik dat 'Russische' toestellen metrisch ontworpen en gebouwd zijn, terwijl westerse toestellen 'imperial' zijn.
Niet lang geleden was er een artikel van Aviation Week Network: http://aviationweek.com/defense/anto...westernize-124
Antonov is weliswaar niet Russisch, maar wel afhankelijk van Moskou voor wat betreft supplies. Dat ze dat willen verwesteren (is dat een woord?) vind ik een mooie stap. Ik vermoed dat Antonov een geloofwaardig beeld wil neerzetten in het westen. Het is tenslotte een OEM, in plaats van 'domweg' een transportbedrijf. Deelname van de An-70 voor de Future Large Aircraft (https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-70), wat overigens de A400M is geworden, is ook al een stap in die richting.
Voor westerse klanten is het belangrijk dat de supply chain ook westers is. Dit wekt vertrouwen en heeft, denk ik, ook te maken met offset-regelingen. De Sukhoi Superjet is ook voor een groot deel Europees.