Pagina 18 van 73 EersteEerste ... 8 16 17 18 19 20 28 68 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 723

Discussie: Foto's naoorlogse LSK/KLu die ook nog thuis lagen

  1. #171
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.260

    Standaard

    Zo te zien staat de Meteor hier al een poort te bewaken op Soesterberg.

  2. #172
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.571

    Standaard

    Foto 85.
    'B-15'. Harvard.

    Naam: Foto 85. 'B-15'. Harvard, kopie.jpg
Bekeken: 1958
Grootte: 117,2 KB

    Groet,
    Ruud.

  3. #173
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.260

    Standaard

    Deze prachtige AT-16 Harvard-IIb is z'n leven begonnen als 43-13066, toen RAF FT325 en in 1946 als B-15 naar de KLu gegaan.
    Van 1960 tot '64 heeft het toestel voor Schreiner gevlogen als PH-NIF, daarna werd het opnieuw B-15.
    Info van latere datum heb ik niet, dus vrijwel zeker gesloopt na 1964.

  4. #174
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.571

    Standaard

    Foto 86.
    'R-15'. Auster Mk.III.

    Naam: Foto 86. 'R-15'. Auster Mk.III, kopie.jpg
Bekeken: 1674
Grootte: 99,8 KB

    Mvg, Ruud.

  5. #175
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.571

    Standaard

    Foto 87. 'H-15'. Spitfire.

    Naam: Foto 87. 'H-15'. Spitfire, op paal, kopie.jpg
Bekeken: 1785
Grootte: 94,5 KB

    Mvg, Ruud.

  6. #176
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.260

    Standaard

    Als dit de echte is (en daar lijkt het wel op) staat deze Spitfire hier het gebouw van de officiersmess van vliegbasis Eindhoven te bewaken. Dit toestel is in 1993 van de sokkel gehaald om gebruikt te worden als 'voorbeeldtoestel' bij de restauratie van Spitfire MK732 van de Dutch Spitfire Flight. De MK732 vliegt nu bij de KLu Historische Vlucht als PH-OUQ (MK732/3W-17).
    De echte H-15 is naar Texas gegaan, vliegwaardig gemaakt en geregistreerd als N959RT (vliegt als MK959/5A-K).

  7. #177
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.571

    Standaard

    Foto 88.
    'I-24'. Gloster Meteor F.Mk.4.
    De I-24 was een van de eerste drie F.Mk.4's die op 27 juni 1948 in Nederland arriveerden, nl. de I-21, I-22 en I-24.

    Naam: Foto 88. 'I-24'. Meteor 4, grond,kopie.jpg
Bekeken: 1604
Grootte: 106,5 KB

    Groet,
    Ruud.

  8. #178
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.571

    Standaard

    Foto 89.
    'I-320'. Gloster Meteor T.Mk.7. Daar sta je dan, gebutst en afgedankt.

    Naam: Foto 89. 'I-320'. Meteor T.Mk.7, kopie.jpg
Bekeken: 1572
Grootte: 77,5 KB

    Mvg, Ruud.

  9. #179
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.260

    Standaard

    De I-320 staat sinds kort weer heel strak in de lak op een paal bij vliegbasis Leeuwarden. Het toestel was daar al jaren poortwachter, maar is in 2015 geheel opgeknapt (was ook nodig).

  10. #180

    Standaard

    Wat mij vooral opvalt aan de bovenstaande foto's is het verschil in 'kleur' van de voorzijde van de romp ten opzichte van de achterkant van de romp. Bij zowel de Mk.4 als de Mk.7 is het te zien. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak ik?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •