Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Komt de Fokker NG130 nog??

  1. #1
    Weet geen naam Guest

    Standaard Komt de Fokker NG130 nog??

    Beste forumleden,

    Ik ben nieuw op dit geweldige forum.
    De reden van aanmelding is het feit dat ik geen enkele recente informatie kan vinden over de voortgang van de 'nieuwe' Fokker NG-130.

    De site van NAC laat al een jaar dezelfde informatie zien en ik kan het bedrijf ook niet terug vinden op de deelnemerslijst van de show in Farnborough. Ik vrees dat het project op sterven na dood is en na het jammerlijke faillisement van 'ons' Fokker was dit een kleine strohalm waar ik mij aan vast hield.

    Wie kan er meer over vertellen?

    Raymond

  2. #2
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Helaas kan geen enkele vliegtuigbouwer overleven zonder overheids subsidie. Dus of door goedkope leningen of door sponsoring door middel van militaire projecten is een vliegtuigbouwer instaat een product te leveren tegen concurrerende prijzen. Aangezien de Nederlandse staat geen van beide zal doen.........

  3. #3
    Weet geen naam Guest

    Standaard

    Dat ben ik roerend met je eens. Alle andere vliegtuigbouwers in de wereld worden door hun overheid gesteund, zelfs de grote 2, maar Nederland moest zonodig weer het braafste jongetje van de klas zijn. Fokker failliet laten gaan vond ik een misser. Vooral ook vanwege de rest van de Nederlandse industrie en technische universiteit die profiteerde van het know-how van Fokker. Maar nu heb ik eigenlijk nog steeds geen antwoord. JR Jacobson heeft wel enkele miljoenen van EZ ontvangen. Tot op heden is daar helaas nog niet veel van terecht gekomen.

  4. #4

    Standaard

    Ben bang dat Embraer de markt voor dit type vliegtuig heeft opgevuld . Hoe fout was het toen , om onder andere te denken dat er voor Fokker , met dit type toestellen geen markt meer was....

  5. #5
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.967

    Standaard

    Op de website van Scramble loopt hierover ook een topic, zie: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=12&t=44787

    De laatste poster schrijft op 12 april:
    Like it or not, de top van Rekkof heeft een tijdje geleden in de pers gezegd dat ze alleen nog wachten op het juiste moment om de stekker er uit te trekken. Heeft te maken met bepaalde voorwaarden die gesteld zijn door de subsidieverstrekkers.

  6. #6
    Weet geen naam Guest

    Standaard

    Vrees dat het inderdaad over en uit is. Ik heb een mail gestuurd naar NAC en na vier dagen nog geen reactie gehad.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •