Pagina 19 van 42 EersteEerste ... 9 17 18 19 20 21 29 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 414

Discussie: Fokker T.5 FSX

Weblogartikelen
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Ik weet niks over FSX, maar de traagheidsmomenten over de 3 assen bepalen hoe traag het toestel over de assen is. Ik neem aan dat de Microsoft software bij een ingevoerde waarde van 0 zelf een algemeen traagheidsmoment berekent , is dit niet het geval dan zou je met een TV FSX bijvoorbeeld een snaprol kunnen doen of een cobra
    Haha Pim, inderdaad, maar dit lukt me niet Hij voelt redelijk zwaar.
    Ik heb nog steeds niet echt een voorstelling bij het coupled MoI. Wat we wel bij Flight Dynamics doen (in het eggie):

- Ixx, Iyy, Izz, dit zijn de traagheidsmomenten om rol, pitch en yaw respectievelijk.
    - Ixy, Ixz, Iyz, dit zijn de traagheidsproducten.

Wellicht bedoelt men met de coupled een traagheidsproduct? Dan zou het volgende gelden:

- Ixy (roll en pitch) is 0 want er is een symmetrievlak (bekijk hier het vliegtuig van boven).
    - Ixz (roll en yaw), géén symmetrievlak dus niet 0! Bekijk hier het vliegtuig van rechts. De assen kloppen wel met wat de FSX SDK zegt.
    - Iyz (pitch en yaw) is 0 want er is een symmetrievlak. Bekijk hier het vliegtuig van achter.

Hieruit kan geconcludeerd worden dat het Coupled MoI de Ixz is. Volgende dingetje: hoe bereken je het kreng?

Standaard

Even een Catia vliegtuig in elkaar geflanst en er inertia van laten berekenen :

Naam: inertia.jpg
Bekeken: 601
Grootte: 29,7 KB

De IoxP , IoyP em IozP zijn de traagheidsmomenten zoals jij ze kent.

Nu zie je in het plaatje dat de rol axis schuin ligt. Dit komt omdat de staart aan de achterkant hoogzit.
    Ditzelfde geld voor de yaw axis en een heel klein beetje voor de pitch axis.
    Ook de positie van de het midden van alle 3 de axis ligt niet door het nulpunt.
    Hiervoor zijn de laatste 3 parameters : IxyP , IxzP en IyzP

Je moet het zien als zes bewegings-vrijheden, 3 voor positie en 3 voor de hoeken

Nu je dat weet heb je nog steeds geen antwoord op je vraag wat je moet invullen....

Weblogartikelen
    4

Standaard

Eens zien of ik het goed lees:

(Ixx =) IoxP = 0.190 kg.m2; Pitch MOI T.5 = 49038.4
    (Iyy =) IoyP = 0.172 kg.m2; Roll MOI T.5 = 36591.4
    (Izz =) IozP = 0.350 kg.m2; Yaw MOI T.5 = 68965.9

(Ixy =) IxyP =~ 0 (iets maal 10^-18)
    (Ixz =) IxzP = 0.012 kg.m2; vermoedelijk dus het laatste MoI waar FSX om vraagt.
    (Iyz =) IyzP =~ 0 (iets maal 10^-18)

Lijkt relatief wel te kloppen. Er zit een factor 16 tussen de IxxP en IxzP van Pim. Daar ga ik mee aan de slag en dan proefondervindelijk bepalen wat het beste zou werken.

Bedankt! Daan

Weblogartikelen
    4

Standaard

Om eventjes een contrast te vormen met de wetenschap hierboven, een mooie afsluiter van de dag:

Laatst gewijzigd door Kaasjager; 22 oktober 2016 om 22:33

Weblogartikelen
    4

Standaard

En deze puur ter vermaak:

Standaard

Gaaf zeg!

Adri

Weblogartikelen
    4

Standaard

"Laten we niet vergeten dat vrijheid niet alleen vrijheid voor de complete samenleving betekent, maar ook vrijheid voor minderheden, ook vrijheid voor het individu."
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 4 mei 2016 om 19:11

Standaard

Heel erg gaaf!

Weblogartikelen
    4

Standaard

Goed, ik heb weer wat meer tijd, dus de T.5 is maar weer eens afgestoft. Hij staat er nog prima bij, op het Schipholplatform bij Aviodrome!

Hier gluren we door het rechter zijraampje in de neus. Onderwerp van belangstelling is het paneel van de commandant. De gauges zijn aangepast/gemaakt en er is wat programmeerwerk verricht. De twee knoppen met "Flare" erop worden gebruikt om fakkels af te schieten.

Het hoofdpaneel. Ik zit te denken om er een bordje onder te hangen: "Pas op! Laag!" of iets wat meer 1940 klinkt. Ook hier, klokjes aangepast dan wel gemaakt. Sommige klokjes zijn niet het precieze origineel, maar ze benaderen ze wel prima. Enige wat hier nog toegevoegd moet worden, zijn de twee kraantjes voor het vacuümysysteem. Die komen op het label.

Het zijpaneel. Electriciteit en hydrauliek worden in de komende weken herbeschouwd.

Ik ben redelijk tevreden! Wat mij betreft is het visuele gedeelte van de neus zo goed als klaar en dat is mooi!

Edit: Mathieu, ik zie dat de banner foetsie is. Is dat een hint voor een nieuwe? ;-)
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 22 oktober 2016 om 22:34

Weblogartikelen
    4

Standaard

Ik ben aan de instrumentenverlichting begonnen. Maar ik weet eerlijk gezegd niet waar de 'blacklight' lampjes nou zitten...

Een deel van deze verlichting is ovegenomen van de D.21, die heeft Huub gemaakt. Een ander deel heb ik zelf gemaakt en de rest moet nog gedaan worden.
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 22 oktober 2016 om 22:35

Regels voor berichten