Pagina 29 van 69 EersteEerste ... 19 27 28 29 30 31 39 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 685

Discussie: Duitsland civiel 1919-1934.

  1. #281
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.555

    Standaard

    Foto 198. Zie ook foto 195 bij #267 voor dit type.
    D-1960 (later D-OBIR). Focke-Wulf Fw 19a "Ente" - Werknr: 35 - Motor: 2x Siemens-Halske Sh 14 - Registratiedatum: september 1930 - Eigenaar: DVL e.V. Adlershof.

    Naam: Foto 198. D-1960. Focke-Wulf Fw 19a %22Ente%22, kopie.jpg
Bekeken: 959
Grootte: 88,2 KB

    Groet, Ruud.

  2. #282
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.555

    Standaard

    Foto 199.
    D-2689. Junkers W 33 he - Werknr: 2752 (volgens andere bron 2751) - Motor: 1x Junkers L5G - Registratiedatum: december 1933 - Eigenaar: DVS GmbH (volgens andere bron Lufthansa). Dit toestel schijnt gebruikt te zijn voor trainingsvluchten.
    Deze opname kan geplaatst worden tussen december 1933 en half 1934. Op 20 maart 1934 kwam de verordening die aangaf dat alle cijfers na de D moesten worden vervangen door letters maar niet ieder toestel kon meteen worden omgeschilderd.

    Naam: Foto 199. D-2689. Junkers Ju W 33 he, kopie.jpg
Bekeken: 972
Grootte: 200,0 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 16 augustus 2016 om 12:05

  3. #283
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.555

    Standaard

    Foto 200. Flugplatz Frankfurt a. M. Zie het tweewielertje onder het achterwiel geschoven dat gebruikt werd bij het verplaatsen van het toestel. Handwerk, kon toen nog met wat hulp.
    D-786 (later D-OGOT). Fokker F.II - Naam toestel: "Werra" - Werknr: 1594 - Bouwjaar: 1925 - Motor: 1x BMW IV - Eigenaar: DLH AG.
    Sept. 1929: F.IIb - Motor: 1x BMW V a.

    Naam: Foto 200. D-786. Fokker F.II op Flugplatz Frankfurt a. M., kopie.jpg
Bekeken: 843
Grootte: 164,0 KB

    Groet, Ruud.

  4. #284
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.555

    Standaard

    Foto 201.
    D-1180. Heinkel HD 40 II - Werknr: 274 - Motor: 1x BMW VI - Eigenaar, stand februari 1928: DVL e.V., Adlershof - September 1933 inschrijving teruggetrokken.

    Naam: Foto 201. D-1180. Heinkel HD 40 II, kopie.jpg
Bekeken: 877
Grootte: 137,1 KB

    Groet, Ruud.

  5. #285
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.555

    Standaard

    Foto 202. Drassige vliegvelden kwamen in de begintijd van de luchtvaart regelmatig voor. Hier had ergens in Duitsland een Rohrbach Ro VIII Roland II een probleempje met de bodemgesteldheid.
    D-1727 (later D-AXEV). Rohrbach Ro VIII Roland II - Naam toestel: Freienfels - Werknr: 47 - Bouwjaar: 1929 - Motor: 3x BMW V a - Registratiedatum: augustus 1929 - Eigenaar: DLH AG.

    Naam: Foto 202. D-1727. Rohrbach Ro VIII Roland II in de modder gezakt, kopie.jpg
Bekeken: 951
Grootte: 107,7 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 24 augustus 2016 om 22:25

  6. #286

    Standaard

    uitmelken tot stol-warning (als dat al bestond), gas dicht, knuppel in je maag en schrap zetten maar: zolang die niet op z'n neus gaat of dat onderstel afbreekt: happy landing.
    leuk dat propellertje als energie-generator, zal wel geen stroom opwekken maar energie via een riemaandrijving doorgeven of pomp (brandstof) - wie het weet mag het zeggen

  7. #287
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.555

    Standaard

    Hallo Hans.

    Na nogmaals goed kijken viel me op dat de grond rechts (onder de bakboordvleugel) een spoor laat zien. Ik vermoed dat dit toestel op het laatste moment een zwieper van 90 graden heeft gemaakt.

    Groet, Ruud.

  8. #288

    Standaard

    En de prop op de neus lijkt ook wel beschadigd aan een tip.

  9. #289
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans023 Bekijk bericht
    uitmelken tot stol-warning
    Even puntjes op de i (op het gevaar af als zeikerd te worden beschouwd):
    STOL = Short Take Off and Landing
    Stall = het overtrekken van de vleugel door het zodanig vergroten van de invalshoek, dat de luchtstroom tegen het vleugelprofiel zegt: zoek het verder zelf maar uit.
    Neem aan dat het laatste hier wordt bedoeld.

    Adri

  10. #290
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.555

    Standaard

    Foto 203.
    D-2756. Junkers W 33 he - Werknr: 2748 - Motor: 1x Junkers L 5 G - Registratiedatum: december 1933 - Eigenaar: DVS GmbH.

    Naam: Foto 203. D-2756. Ju W 33 he, kopie.jpg
Bekeken: 766
Grootte: 195,9 KB

    Groet, Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •