Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 5 6 7 8 9 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 121

Discussie: Varia. Zomaar wat Luchtvaart.

  1. #61

    Standaard

    De plexiglas cockpitkap.... Misschien lag die vele km eerder dan het wrak zelf nadat de piloot het toestel had verlaten. Overigens heeft men het 40 jaar later nog eens geprobeerd: http://www.noorderkrant.nl/nieuws/60...e-starfighter/
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #62

    Standaard

    Beste Tracker,

    Wat betreft de Martin 202, ik herken de kist, maar alles wat ik er verder van zou willen weten moet ik Googelen, en dat kan iedereen.

    Met vriendelijke groet,
    Hans

  3. #63

    Standaard Varia. Zomaar wat Luchtvaart. Samenwerking op hoog niveau.

    Ik ben iets aan het verzinnen over de KLM Vink en luisterde naar het radio-4 nieuws dat zojuist werd gebracht.

    Het was druk op Schiphol, en wat wanordelijk door extra security maatregelen.
    Plus:
    Door een bijkomende hapering in de geautomatiseerde bagage kelder waren er 9000 stuks bagage blijven staan, terwijl hun eigenaren al dagen op pad waren.
    4000 koffers daarvan waren inmiddels on the move.

    KLM en Delta waren de grootste gedupeerden.
    De NV Luchthaven Schiphol is altijd bij zo iets betrokken.

    De nieuwslezeres sprak:
    Schiphol had net verklaard dat de storing zaterdag al was verholpen.
    KLM meldde dat de storing nog voor een deel aan de gang was.
    Het is dinsdag vandaag...

    Lekker zootje daar bij de Nederlandse luchtvaarttrots in de Haarlemmermeer!

    Tracker.

  4. #64

    Standaard Varia. Maatschappijnaam op onderzijde.

    Onder prentbriefkaarten zag ik een altijd mooie Connie L-1049.

    Ik was net bezig met de registratie van een FVII model uit vervlogen jaren.
    Dat werd vrijwel standaard HN-KLM en PH-KLM genoemd op de romp en over de gehele
    vleugel breedte.

    Kentekengewijs heel erg fout, maar als reclame of als aardigheidje zeer geslaagd.
    Zelfs Plesman had er zo een in zijn eerste kantoor hangen.

    Dan komt er een foto langs die om die reden me direkt opvalt.
    Dat zou hij alle jaren hiervoor niet hebben gedaan.
    Een Connie die overvliegt, met onder de linker vleugel de registratie, maar onder de rechter de maatschappijnaam. KLM.


    Naam: Kaart 566. PH-TFR-PH-LKR 'Electron'. Lockheed L-1049 Super Constellation, vliegend, kopie.jpg
Bekeken: 266
Grootte: 17,9 KB


    Naam: KLM underwing  maatschappij reclame.jpg
Bekeken: 207
Grootte: 24,8 KB


    Googlend kom je dan al snel een tiental 'airliner belly brand names' tegen, waarvan Quatar
    er een is.


    Naam: Quatar belly company name.jpg
Bekeken: 212
Grootte: 86,2 KB


    KLM hoort daar niet bij, voor de 777 en de Dreamliner zou dat wel te verwachten zijn.
    Mooie plek onder de diepe platte onderbuik waar vleugel en romp met de airconditioning packs samen komen.

    Vooral ook omdat het in de vijftiger jaren wél plaatsvond, zo te zien.
    Dan wel niet onder de romp; die was te rond, en de vleugel niet diep genoeg.
    Maar zonder pijlstelling was die vleugel wel een mooi schrijfblok.

    Dat hebben de jets van nu weer tegen.
    De vleugels lopen te slank uit naar de tip.

    Na heel wat gezoek vond ik er toch een uit een modern era
    Een subsidiary van LOT is Eurolot, met Dash 8's, en dus rechte vleugels.
    Het ziet er nu zo uit:


    Naam: Eurolot  underwing brandname.jpg
Bekeken: 213
Grootte: 19,2 KB


    Er moeten er vast meer zijn over de aardbol verspreid.

    Maar de vraag rijst of het nog wel kan aan de hand van de huidige kenteken en registratie voorschriften.
    Ik zou het niet weten, en om niet het wiel te gaan uitvinden wacht ik op commentaar van kenners...

    Tracker.

  5. #65
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.555

    Standaard

    Hallo Tracker.

    Dan is deze variant je waarschijnlijk ook niet bekend. KLM HOLLAND op onderzijde van een Constellation.

    Naam: Foto. PH-TAW, op onderzijde romp KLM HOLLAND.jpeg
Bekeken: 209
Grootte: 384,3 KB

    Groet, Ruud.

  6. #66

    Standaard

    Nee, inderdaad niet bekend.

    Het bevestigt wel de te ronde rompen die ik noemde, waardoor het een reclame als aan een hoge kolenschoorsteen
    wordt, wat moeilijk leesbaar.
    En het geeft hoop op meer voorbeelden.

  7. #67

    Standaard Varia. Maatschappijnaam op onderzijde.

    Soms is zo'n maatschappij-reclame op 3 augustus zomaar in één streek weg gevaagd.
    En in meerdere opzichten...


    Naam: Emirates on Contrail Spotters.jpg
Bekeken: 199
Grootte: 31,7 KB


    Tracker.

  8. #68
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.206

    Standaard

    Emirates was volgens mij de eerste die in de laatste 10 jaar weer met 'belly'-reclame op de proppen kwam.
    Air Berlin was en ook vroeg bij, dit is een plaatje uit 2009:



    Tegenwoordig komen er ook variaties voor…, Transavia heeft een stelletje symbolen onder de romp staan.
    Livinstone (een Italiaanse club) deed het anders, zoals we een paar jaar geleden op Eelde merkten:


  9. #69

    Standaard Varia. Maatschappijnaam op onderzijde.

    Nog een lange zoekslag leverde weer wat op.
    Reclame bestaat, ook bij pijlvleugels.

    Air China is up to date bezig.
    Het ziet er klein maar fijn uit, op afstand.
    Maar wie zal het rond de vliegvelden nou bewust lezen?


    Naam: China Air  1.jpg
Bekeken: 198
Grootte: 21,4 KB Naam: China Air 2.jpg
Bekeken: 187
Grootte: 22,3 KB Naam: China Air 3.jpg
Bekeken: 197
Grootte: 18,0 KB


    Tracker.

  10. #70

    Standaard Varia. Maatschappijnaam op onderzijde.

    Het onderwerp leeft, goed zo!

    Heron, ik kan van je Livingston géén Seagull maken.
    Eigenlijk helemaal niets....mijn Cyrillisch of Hebreeuws is het niet helemaal..

    Is het wel het juiste toestel?

    Naam: Livingston txt.jpg
Bekeken: 207
Grootte: 116,8 KB


    Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •