De verkoper vermeldde het volgende: < Het fotootje komt uit een album van mijn vroegere buurman Niek Laan uit Zwaagdijk. Hij is 3 jaar in Indië geweest en in 1987 overleden. Het album bevat veel fotootjes maar de plaats van opname staat nooit vermeld. Dit was het enige fotootje waarop een vliegtuig staat. Plaatsing op Marktplaats heeft tot dusver tot één reactie geleid, namelijk die van Coen van den Heuvel uit Eindhoven, die schreef: ‘Dat is heel mooi die foto, want dat bevestigt dat de registratie R-77 ook daadwerkelijk aangebracht is geweest, daar had ik nog geen bewijs van; oktober 1947 per schip die kant op, december nog niet op de sterkte staat, begin 1948 in de sterkte opgenomen. En in februari 1948 in verslagen van 6ARVA wordt de NX486 nog genoemd als "AF". Op 9 maart dus gecrashed te Pekalongan als R-77, En in maart vermeldt 6ARVA toch nog "AF" toestel geheel afgekeurd... Wel heel apart, maar niet onmogelijk’. >
In een volgende bericht vertelde hij dat niemand in de crash is omgekomen.
Mocht iemand hieruit concluderen wie de vlieger was dan hoor ik dat graag en is het plaatje rond. Jan Jr.