Hallo Bofors.
Je zat goed met je veronderstelling. Zie de rode pijlen bij de rail (opening, weet even geen goede naam) waarlangs de landingspoot naar de romp schuift. De wielen komen in de uitsparing onder in de motorgondel terecht.
![]()
Groet, Ruud.
Hallo Bofors.
Je zat goed met je veronderstelling. Zie de rode pijlen bij de rail (opening, weet even geen goede naam) waarlangs de landingspoot naar de romp schuift. De wielen komen in de uitsparing onder in de motorgondel terecht.
![]()
Groet, Ruud.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 5 november 2016 om 11:31
Heel boeiend. Bedankt.
Hallo Ruud,
Bedankt voor de foto's van de werking van het onderstel. Zijn echt mooie foto's.
Tevens laten ze ook nog wat details van de ringen achter de propeller zien. Deze ringen zijn zo te zien niets aparts qua functie. Het lijken gewoon luchtgeleiders te zijn voor verbetering van de stroomlijn en koeling.
Er is natuurlijk in die tijd op dat gebied veel geëxperimenteerd. Dit was echter een variant die mij nu eens opviel als bijzonder.
Mvg, Boris
Foto 220.
D-2827. Arado Ar 69 B - Werknr. 139 - Motor 1x BMW Bramo Sh 14 A. Dit type, een verkleinde en lichtere modificatie van de Ar 66, ging niet in productie omdat de Focke-Wulf Fw 44 Stieglitz zo'n succes bleek.
Groet, Ruud.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 8 november 2016 om 12:23
Foto's 221 en 221a.
D-1380 'Oldenburg'. Focke Wulf A 17a 'Möwe' - Werknr: 45 - Bouwjaar: 1928 - Motor: 1x Gnome et Rhone Jupiter / Maart 1932: Siemens & Halske Jupiter / December 1933: Gnome et Rhone Jupiter 9 AK - Registratiedatum: mei 1928 - Eigenaar: DLH AG / December 1933: DVS GmbH.
Foto 221a. In juli 1928 kreeg de D-1380 op Tempelhof stormschade.
Groet, Ruud.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 1 december 2016 om 12:31
Foto 222.
D-1762. Heinkel HD 44 - Werknr: 332 - Motor: 1x BMW VI u - Registratiedatum: mei 1930 - Eigenaar: DVL e.V., Adlershof.
Groet, Ruud.
Foto 223.
D-1558. Heinkel He 24 b - Werknr: 324 - Motor: 1x BMW V a - Registratiedatum: januari 1929 - Eigenaar: DVS GmbH - November 1931 vernield.
Groet, Ruud.
Foto 224.
D-2271. Junkers Ju 46 fi "Bremen". De Ju 46 was de katapultversie van de W.34.
Werknr: 2720 - Motor: 1x BMW Hornet - Registratiedatum: juli 1932 - Eigenaar: DLH AG - In januari 1934 naar het buitenland als PP-CAU “Tocantins” van de Syndicato Condor in Brazilië. Ging 5 februari 1936 verloren.
Groet, Ruud.
Met vriendelijke groeten,
Rob Mulder
Foto 225.
D-1149. Focke-Wulf A 17 Möwe op het eiland Borkum, 1929 - Werknr: 32 - Bouwjaar: 1927 - Motor: 1x Gnome et Rhone Jupiter - Eigenaar, stand februari 1928: Norddeutsche L.V. AG, Bremen. Gecharterd door de DLH en kreeg de naam "Bremen".
Groet, Ruud.