Ook allemaal gelezen, Ruud? ;-)
Ook allemaal gelezen, Ruud? ;-)
Het schrijven van boeken is een uitputtende bezigheid. Een roman kan dan nog tamelijk gemakkelijk uit de pen rollen, maar een op feiten gebaseerd luchtvaartboek, dat een specifiek historisch aspect behandelt vereist diepgravend onderzoek en steeds weer controleren van aangedragen feiten, voordat het boek ter perse gaat. Daarom heb ik grote bewondering voor iedereen, die een poging daartoe waagt. Mijn eerste reactie is dan steeds: ‘Geachte schrijver, hartelijk dank dat u een bijdrage hebt geleverd aan het ontsluiten van een stukje luchtvaartgeschiedenis.’ Ik zal niet altijd zo’n boek aanschaffen, omdat niet alles past binnen mijn belangstellingsgebied. Maar vergezochte en oppervlakkige reacties verdient geen enkele auteur. En zeker niet voordat een boek verkrijgbaar is.
Daarom Marianne van Velzen, mijn complimenten.
Als mijn boek, waaraan ik nu werk en dat zal gaan over het restaureren van oude vliegtuigen en de bouw van replica’s, uitgebracht wordt zal het zeker niet de titel ’de Restauratie en Replicajongens’ mee gaan krijgen.
Dick Funcke
Hallo Coert.
Geen enkele in mijn verzameling. Ik wilde alleen het gebrek aan fantasie laten zien.
Groet, Ruud.
Iemand het boek al besteld???
Gr. Frank
Hallo Frank.
Ja, als pre-order in Engeland bij The Book Depository voor € 17,81 en gratis verzending.
Groet, Ruud.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 april 2017 om 11:59
Ik ben nu halverwege, maar het boek kan helaas niet als serieus geschiedenisboek worden aangemerkt. De auteur heeft zich een paar forse vrijheden veroorloofd. Het leest lekker weg, maar de werkelijkheid en fantasie zijn flink door elkaar gehusseld. Helaas!
Op 9 maart 1942 repareerde Vdg Pelder met 4 man een beschadigde Lockheer 212, en vloog met 4 man via een tussenlanding naar Ceylon. Een fantastische prestatie. In het boek voert een fictieve vlieger "Tom", met behulp van één Australier dezelfde reparatie uit, maar vliegt vervolgens naar Australië. De schrijfster zegt dat zij twee fictieve vliegers opvoert om haar zegslieden te beschermen. Tja. Vrijheid van de schrijfster, maar het zou niet mijn keuze zijn geweest. Ander voorbeeld, de schrijfster noemt de Lodestar oud. In 1941 geleverd, wel zwaar belast en moesten misschien nodig onderhouden worden, maar niet oud.
Groet Henk
Laatst gewijzigd door Henk Schakelaar; 10 juni 2017 om 11:25