Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 520

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht

Standaard

In de afgelopen weken heb ik diverse boeken gelezen maar nog niet geplaatst. Dit is de eerste.

Naam: Broken Wings, vz kopie.jpg
Bekeken: 826
Grootte: 52,7 KB Naam: Broken Wings, az kopie.jpg
Bekeken: 870
Grootte: 420,1 KB

"Broken Wings - The Hungarian Air Force 1918-45" door Stephen Renner. Indiana University Press, 2016. ISBN 978-0-253-02294-3 (cloth) / ISBN 978-0-253-02339-1 (ebook).
    Gebonden, 329 blz. Afmetingen: 152 mm breed (band 161 mm) x 227 mm hoog x 27,9 dik (incl. band).
    19 zw./w. illustraties. Voorin een lijst met uitleg afkortingen. Noten aan het eind van elk hoofdstuk. Bibliografie en index achterin.

Jammer dat er slechts 19 foto's in het boek staan, dat hadden er van mij een flink aantal meer mogen zijn. Ze staan tussen de tekst hoewel het papier wat minder geschikt is voor foto's.

Mij interesseerde in deze studie in hoge mate de periode 1918 en wat later vanwege de chaos die aan het einde van de eerste wereldoorlog in die regio ontstond bij het uiteenvallen van de Oostenrijk-Hongaarse monarchie waarbij diverse omringende landen grote stukken van Hongaars gebied bemachtigden. Later dezelfde instelling van de Hongaren tegenover de geallieerden v.w.b. het rommelen met aanwezige toestellen net als in Duitsland het geval was. Een interessante studie over de bij mij, tot nu toe, onbekende opbouw van de Hongaarse luchtmacht tijdens het interbellum.

Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 28 november 2017 om 10:58

Regels voor berichten