Beste Ruud, Karel,

Ik vergat nog een foto van deze aanbieder: https://www.marktplaats.nl/a/verzame...reviousPage=lr

Naam: MP-Green-1921-4 vliegtuigen.JPG
Bekeken: 405
Grootte: 50,4 KB

Hier staan vier vliegtuigen op "de Green". Inmiddels heb ik kunnen achterhalen dat dit een vliegterrein is geweest tussen de beide Maasbruggen bij Maastricht. De Fransman Ducherieux en Duitser Emil Meinecke gaven daar demonstraties. De Fransman had de beschikking over drie vliegtuigen (Sopwith), Emil Meinecke had de beschikking over een (of meedere D.F.W's).

Naam: 19210806 advertentie de Green Duchereux en Meinecke demonstraties.jpg
Bekeken: 425
Grootte: 44,6 KB

De datum die op de Marktplaats foto is te zien (juli 1921) kan juist zijn. Echter worden er in de kranten twee militaire bezoeken aan de Green vermeld, waarvan een van de MLD in het voorjaar van 1921. Een bezoek van vier vliegtuigen uit Soesterberg vindt plaats op donderdag 22 september 1921:

Naam: 19210923 de Limburger - vier militaire vliegtuigen op de Green.jpg
Bekeken: 394
Grootte: 67,4 KB

Gezien het feit dat in een eerdere post de C.I 485 voorbijkwam, was dat een van die vier vliegtuigen. De overige drie zijn onbekend, maar de Carley C.III lijkt mij vrijwel onmogelijk:

1) Carley ontwierp de C.III bij de NVI - en de NVI bestond in september 1921 nog helemaal niet;
2) Wat moet een niet aangekocht vliegtuig doen bij een militair escadrille naar Maastricht? Uitzonderingen zijn er altijd, maar gezien het bericht moet het een militair uitje zijn geweest (en geen proefvlucht van een proefproduct)

Is het niet mogelijk dat het een Sopwith moet zijn geweest van Ducherieux?