-
10 december 2018, 15:58
Goedenmiddag Allemaal, na wat lange tijd afwezig te zijn geweest op dit Forum toch maar even een inhoudelijke reactie. Ik ben de afgelopen jaren erg actief onder mijn eigen naam op het medium facebook over luchtvaart, ruimtevaart en wat niet al. Maar goed.. even terug naar mijn grote voorbeeld Hugo Hooftman. Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met de officiele biografie samen te stellen van het fenomeen Hooftman. Belichtend de kwaliteiten en de `aandachtspunten`van de man. Ik heb diverse bezoeken gebracht aan en gesprekken gevoerd met zijn vrouw en al zijn zoons. Ik heb daarnaast al veel andere mensen gesproken die iets zinnigs over het tijdperk Hooftman hebben kunnen vertellen. daarna heb ik een manuscript samengesteld van een bepaalde omvang. een paar jaar geleden heb ik dit manuscript laten lezen door de familie ) die vond het prachtig en door wat taalkundige kenners van scripts. zoals verwachte leverde dat opbouwende kritiek op en een aantal verwijzingen en herschrijvingen. In dat proces zit ik nu een beetje. Ik heb een hele goede kennis van me bereid gevonden naast zijn drukke baan om als eindredacteur op te treden. Deze man is professionele redacteur dus we gaan er komen. echter nadat mijn gezondheid het afgelopen jaar roet in het eten gooide (ik moest een hartkatheterisatie ondergaan) ging het werk traag, trager en stokte het. Komende periode ga ik er weer mee verder en hoop meters te mogen en kunnen maken. Er staat al genoeg op papier het is alleen het vormgeven, en knopen doorhakken hoe en wat verder te doen op te pakken en verder af te ronden. De biografie komt er. Het is alleen niet te pinpointen wanneer. Ik ben ondertussen nog altijd op zoek naar goede foto's van Hooftman zelf de latere periode van zijn leven. 1980-1986. ook heb ik een hele stapel originele hooftman cockpit's dubbel. dus laat het me weten en mogelijk komen we daar wel uit. Ik hoop zo een ieder weer even wat te hebben laten weten hoe het ervoor staat.
Regels voor berichten