Oostwold Airshow 2019.
Foto's genomen op maandag 10 juni.
Vliegtuigen horen natuurlijk te vliegen. Daarom hier nog een paar die precies dat deden.
De Havilland DH.82A Tiger Moth (G-AJHS).
Was hier alweer op weg naar huis (redelijk vroeg in de middag) omdat er slecht weer aankwam waar zij naartoe moesten.
De klassieke lijnen van een Spitfire. In dit geval de Supermarine Spitfire Mk.IXb MH434 (G-ASJV).
Goed zicht op de D-Day invasie strepen van hieruit. Helemaal toepasselijk omdat het dit jaar 75 jaar geleden is dat de invasie op de stranden in Normandie (D-Day) plaatsvond.
Eindelijk weer in de lucht na lang gedwongen stilgestaan te hebben vanwege een ongeluk met een andere Hunter in de UK.
Hawker F.6A Hunter (G-KAXF) in de kleuren van de Nederlandse Luchtmacht zoals die er indertijd mee rondvloog.
Dit vliegtuig is van de Dutch Hawker Hunter Foundation (DHHF) die op vliegbasis Leeuwarden zitten. Ik had begrepen dat het toestel op deze dagen vanaf vliegveld Eelde geopereerd had.
Hier nogmaals de Republic P-47D Thunderbolt (G-THUN). Ik had er al heel lang geen zien vliegen. Wat een machtig beest.
North American P-51D "Damn Yankee" (PH-PSI) van Tom van der Meulen.
Dankzij dhr. Van der Meulen en zijn mensen hebben we toch weer een schitterende vliegshow gehad dit jaar.
Ook het kleine verdient waardering. Piper PA-18-125 Super Cub (PH-RED) vliegt hier voorbij en zat strak in de verf.
Ooit een keer mee gevlogen in een Piper Super Cub. Daarom heeft een Super Cub bij mij een streepje voor.
Mvg, Boris

Met citaat reageren