-
19 augustus 2019, 15:09
Hallo Boris en Henk.
Natuurlijk heeft de USA een grotere verzamelaarsmarkt maar deze prijzen zijn excessief. Ik plaats ze in categorie 30-75 dollar.
Maar het is wat je zegt "vragen kan altijd". De eerste kaart ziet er ook nog eens onfris uit.
Op eBay zijn er verkopers die zoiets ook doen bij luchtvaartfoto's. Een exorbitante prijs voor "meteen kopen" maar geven nog een mogelijkheid erbij, bijvoorbeeld "prijsvoorstel geven". Anderen geven bij "meteen kopen" als extra mogelijkheid een bedrag vanwaar het bieden begint.
En dan maar hopen.... Ik vind het erg hebberig. Proberen iets boven de gemiddelde marktwaarde te krijgen door deze methode en dan de koper zo gek krijgen daarin mee te gaan met zijn prijsvoorstel.
Ik heb zoiets met "prijsvoorstel geven" één keer gedaan en kreeg een zeldzame foto van een Fokker C.X voor € 100 i.p.v. € 150.
Hoe het gewoonlijk bij foto's ligt weet ik niet, de meeste verkopers van ansichtkaarten willen niet meer dan zo'n 10% inleveren maar die vraagprijzen liggen veel lager dan bij foto's.
Groet, Ruud.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 augustus 2019 om 11:35
Regels voor berichten