Tijdens mijn onvrijwillige absentie van ruim zes weken had ik gelukkig wel de mogelijkheid om een elftal boeken te lezen. Hieronder volgt de eerste.
"Breguet Atlantic in dienst bij de Marineluchtvaartdienst 1969-1984". Martin de Boer. Geromy, 2019. ISBN: 978-90-828581-4-3.
Gebonden hardback. 128 blz. Geïllustreerd. Afmeting binnenwerk: A4. Platte tekst is 2-koloms. Het boek heeft achterin een aantal bijlagen.
Ik ben geen liefhebber van foto's die over twee pagina's lopen. Dat is hier bij een negental foto's het geval. Bij de foto op de blz. 38-39 is het nadelige effect duidelijk te zien omdat er wat van de foto in de rug verloren is gegaan, de vleugeldelen van de cockpit tot motor zijn niet gelijk van breedte op beide delen. Het is nu een vreemd beeld omdat aan de stuurboordkant het vleugeldeel flink korter is.
Helaas klopt er bij de opgave van de paginacijfers in de inhoudsopgave weinig. Alles vanaf pagina 15 heeft verkeerde paginanummering. De pagina's 110 t/m 128 staan zelfs niet vermeld in de inhoudsopgave, daar vind men o.a. tekeningen van zijaanzichten, opengewerkte tekeningen van het toestel en wat aanvullende foto's.
Toch is dit boek de aanschaf waard.
Groet, Ruud.

Met citaat reageren