Je schrijft dat de 'Eerste Dag'-kaart geantidateerd moet zijn geweest omdat een en ander nooit zo snel geregeld kon worden.
Maar de postzegel die op de voorkant van de originele prentbriefkaart zat (niet op de 'Eerste Dag'-kaart dus) is wel degelijk op de 29-ste gestempeld. De kaart is verstuurd aan iemand (het is wel jammer dat niet bekend is aan wie) en die originele gebruikte en van een postzegel voorziene prentbriefkaart is vervolgens gebruikt als illustratie voor de kaart.
In mijn optiek is het dus dan ook geen Eerste Dag-kaart, maar een vorm van herinnering aan de recordpoging met als bewijsstuk de illustratie van de verzonden prentbriefkaart die óók op de voorkant van een postzegel was voorzien.
Het zou me trouwens niet verbazen als hij de prentbriefkaart naar zichzelf gestuurd heeft om hem later als 'reclame'object weer te kunnen gebruiken.

Ik heb een originele door Guillaux verzonden kaart uit Kollum, eveneens afgestempeld op 29 april 1913, waarop ook op de voorzijde een postzegel was geplakt (evenals op de gebruikelijke adreszijde).