-
Foto 457. Zie de typische constructie van de ondervleugel. Niet aan de romp zelf maar onderzijde van de luchtkoeler.
D-1905. Arado SSD I - Werknr: 53 - Motor: 1x BMW VI - Registratiedatum: juli 1930 - Eigenaar: Arado GmbH, Berlin / April 1932: Luftdienst GmbH / April 1933: DVS GmbH.
Dit type bestond ook als drijvervliegtuig (zie tekening, op internet gevonden).
Groet Ruud en blijf gezond.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 4 juli 2020 om 14:57
-
Foto 458.
D-1158. Bäumer B IV - Naam toestel: 'Sausewind' - Werknr: 105 - Motor: 1x Wright Gale L4 - Inschrijvingsdatum: mei 1929 - Eigenaar: DVL e.V., Adlershof.
Groet Ruud en blijf gezond.
-
Foto 459.
D-2068. Dornier Do J II a Bos - Naam toestel: 'Passat' - Werknr: 185 - Bouwjaar: 1931 - Motor: 2x BMW VI d - Registratiedatum: juni 1931 - Eigenaar: DLH AG / September 1934: DVS GmbH.
Maart 1933: Do J II a K Bos.
Groet Ruud en blijf gezond.
-
Foto 460.
D-711 (D-UZYZ). Dornier Merkur - Naam toestel: 'Löwe' - Werknr: 78 - Bouwjaar: 1926 - Motor: 1x BMW VI - Eigenaar: DLH AG.
Groet Ruud en blijf gezond.
-
Weer een mooie prent Ruud. En opvallend dat de mechanieker vol trots zijn overall met olievlekken toont (maar wel een stropdas om).
Adri
-
Foto 461.
D-2033. Heinkel HD 42b - Werknr: 373 - Motor: 1x Junkers L5 - Registratiedatum: april 1931 - Eigenaar: DVS GmbH.
Groet Ruud en blijf gezond.
-
Foto 462.
D-2400 (D-UPAL). Junkers Ju 60 ba - Naam toestel: 'Pfeil' - Werknr: 4201 - Motor: 1x Pratt & Whitney Hornet - Inschrijvingsdatum: mei 1933 - Eigenaar: DLH AG.
Groet Ruud en blijf gezond.
-
Foto 463.
D-1118. BFW (Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg) M 18b - Naam toestel: 'Thüringen' - Werknr: 28 - Motor: 1x Siemens & Halske Sh 12 -
Eigenaar, stand februari 1928: Nordbayerische Verkehrsflug (NOBA), Fürth / November 1931: Deutsche Verkehrsflug, Nürnberg (als afgebeeld).
Groet Ruud en blijf gezond.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 juli 2020 om 13:45
-
Foto 464. De schoonheid in de voorste cockpit is ook bijna klaar en dan kan gestart worden, de motor loopt reeds.
'D-1772'. Junkers A 50 Junior - Werknr: 3505 - Motor: 1x Argus Genet - Registratiedatum: november 1929 - Eigenaar: Junkers AG, Dessau - September 1930 vernield.
Groet Ruud en blijf gezond.
-
Ik vind dit één van de boeiendste rubrieken, met de enorme variatie, die in Duitsland bestond op het gebied van verkeersvliegtuigen voor de oorlog. Ik heb een vraagje: is het mogelijk om bij het motortype ook het vermogen te geven? Dan krijg ik een gevoel van vliegtuigvorm en benodigd vermogen om te kunnen vliegen. Maar wellicht is dat te lastig om overal bij te zoeken, als het niet gegeven is.
Alvast bedankt.
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
-
Forumregels