-

"Air Battle for Burma. Allied Pilots' Fight for Supremacy". Bryan Evans. Pen & Sword Aviation, 2016. ISBN 978-1-47385-892-3.
Gebonden met stofomslag. 251 blz. Afmetingen binnenwerk: 15,4 x 23,3 cm. Platte tekst is 1-koloms in blokvorm van 12 cm breed en heel kleine extra interlinie. Vijf landkaarten, pagina groot, op hetzelfde papier als de tekstpagina's. Acht ongenummerde pagina's met foto's op beter papier tussen de pagina's 108 en 109. Noten aan het einde van elk hoofdstuk. Achter in het boek: Epilogue, Postscripts, Statistics, Glossary, Bibliography and Sources, Index.
Dit boek gaat over een minder bekend strijdtoneel van de Tweede Wereldoorlog namelijk Birma. Dit land was zeer belangrijk voor de geallieerden. Er moest worden voorkomen dat Japan kon doorstoten naar India. De strijd op de grond zoals om Kohima en Imphal was me bekend evenals namen van de generaals Slim, Stilwell en Wingate (met zijn Chindits) maar over de luchtoorlog wat minder. In mijn bezit is nog een boek over de luchtoorlog in Birma nl. "Air War for Burma - The third and concluding volume of The Bloody Shambles Series" maar dat is al weer van 2005 en veel is uit mijn herinnering verdwenen. In ieder geval vind ik dit boek een aanwinst in mijn verzameling.
Groet Ruud en blijf gezond.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 19 juli 2020 om 09:56
Regels voor berichten