Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: WW-II crashes in Nederland, Noordzee en Engels Kanaal

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #5
    Geregistreerd
    9 mei 2021
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanN Bekijk bericht
    Tja Hans, dat antwoord op jouw bericht komt toch sneller dan je denkt...

    (knip)

    Bij deze, vriendelijk groeten en prettige Pinksterdagen toegewenst,


    Jan
    (lid SGLO :-)
    Om met het laatste te beginnen: ik wens jou eveneens prettige Pinksterdagen.

    Voor het overige: je moet natuurlijk gewoon doen waar je zin in heb en waar je zelf de zin van ziet.

    Toch: een database heeft eigenlijk alleen serieuze waarde als hij kan bogen op een zekere mate van volledigheid. De SGLO-lijst is ook pas verschenen toen men het idee had dat men het overgrote deel van de in Nederland neergekomen vliegtuigen erin had zitten.
    Jouw site komt op mij over als een vrij willekeurige verzameling gevallen. Het is volstrekt onduidelijk waarom bepaalde gevallen er wèl en andere, naar mijn idee veel prominentere gevallen, er niet in staan. Dat maakt de site voor mensen die serieus onderzoek doen vrij onbruikbaar. Als iemand, zoals ik ooit deed, besluit een beperkt gebied of locatie te onderzoeken, dan heeft ie geluk als ie op jouw site iets vindt waar hij iets aan heeft. Als we voor het gemak de SGLO-lijst op 100 % van het totaal aantal crashes stellen, dan heeft zo iemand bij zoeken op jouw site een kans van ongeveer 30 %. Eigenlijk minder, want een aanzienlijk deel van jouw gevallen zijn niet in Nederland neergekomen, maar in zee en dat soms vrij ver van de Nederlandse kust.

    Ik begrijp dat jouw site er eerder was dan de SGLO-lijst, maar ik had in jouw geval, denk ik, erkend dat men bij de SGLO gewoon veel verder en completer was dan jij op dat moment. Ze werken daar ook niet als individu; die lijst is het resultaat van informatie bij elkaar leggen en niet 'erop gaan zitten' zoals sommige onderzoekers (ook in mijn tijd) nog wel eens willen doen.

    Je bent lid van de SGLO, zie ik. Heb je al eens jouw lijst naast die van hen gelegd en gekeken welke gevallen jij wel hebt en de SGLO-lijst niet? De SGLO-lijst is doodgewoon de meest complete en al het onderzoek dat nu nog gedaan wordt is er bij gebaat als vooral die lijst nog completer wordt dan ie al is. Dan ben je constructief bezig en heeft je werk waarde voor anderen.

    Nou, tot zover maar. Ik wil er geen eindeloze discussie van maken. Als het je vooral om je eigen liefhebberij gaat, dan is dat natuurlijk ook een reden om door te gaan zoals je nu doet en ik wens je er veel plezier bij. Maar de waarde voor anderen is beperkt.
    Laatst gewijzigd door HansV.; 23 mei 2021 om 11:31

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •