"Go-around" te Eelde van Boeing 747-400.
Mvg, Ronald
"Go-around" te Eelde van Boeing 747-400.
Mvg, Ronald
Het was inderdaad iets heel anders. Na groot onderhoud van de 747's op Schiphol, werd er altijd een testvlucht uitgevoerd... gauw een uur of twee land. Daarbij werd ook bijna altijd een approach gedaan op Billund, maar op de terugweg naar Schiphol vaak ook op Eelde.
Wat moeten dan al die geüniformeerde mensjes in gelid op het platform? Een aanwijzing is de registratie van de meest rechtse Diamond DA42 Twin Star: PH-DFD. Dit is namelijk bij de feestelijke aankomst van hun nieuwste DA42, de "DFD". Dat die jumbo net dat moment uitkoos om z'n approach te doen was heerlijk toeval :-)
De volgende plaat: "Zeg euh... wie heeft er hier voorrang?"
crashtenders_09jun16EHLW by Bert Visser, on Flickr
Eén van de leukste effecten bij propellorvliegtuigen/helicopters vind ik de 'kurketrekkers'... vooral als het vochtige lucht is, kun je die vaak zien. De TransAll C-160 met z'n grote propellorbladen hoort wel bij m'n favorieten i.v.m. dit fenomeen, zoals de 5006 van de Luftwaffe laat zien bij een start vanaf Eelde:
50+06_23sep06EHGG by Bert Visser, on Flickr
Toen de KLM nog met de B737-400 vloog...
PH-BDR_08feb09EHAM1 by Bert Visser, on Flickr
F-16AM J-020 in de break voor een landing op de 05 van Leeuwarden. Twee grote kerosinetanks, 6 AMRAAMS(!), een ALQ-131 en een Litening pod... en dan te bedenken dat de YF-16 uit het LWF-programma kwam. (LWF = Light Weight Fighter)
prácht foto, Bert !
Dank je :-)
Nu een plaatje waarvan ik vergeten was dat ik 'm gemaakt had. Hij werd gisteren op Flickr door iemand als favoriet aangemerkt en zo kwam ik erachter dat ik nooit een album had aangemaakt voor Schleswig-Jagel. Hier dan die twee Eurofighter tweezitters, waarvan er eentje al 'aangestoken is':
30+42_30+17_27feb13ETNS1_BV by Bert Visser, on Flickr
In 2017 vloog er één Fokker-70 in speciale Anthony Fokker kleuren rond, tot het afscheid van de Fokker-70 bij de KLC in december dat jaar. Dat was natuurlijk eentje om voor op jacht te gaan, maar veel geluk heb ik hier niet mee gehad. Ik heb 'm 2x gezien. De eerste keer in het donker, omdat hij veel te laat uit Londen vertrok en de 2e keer pakte het ding natuurlijk de verkeerde baan.
Hier de foto (niet helemaal scherp, maar wat wil je met zo'n lange sluitertijd):
Het blijft een strak, mooi en functioneel vliegtuig. "Form fits function" geldt hier vooral.
Dan hier nog maar een plaatje van zo'n functioneel toestel :-)
Fokker70_06jan08EHAM by Bert Visser, on Flickr