Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 97

Discussie: Nieuwe oogst Fokkers.

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht

@ Hans en Mathieu.
    Of ik Waalhaven doorkreeg van de verkoper weet ik niet meer, dat is te lang geleden.
    De foto in het draadje laat de grond niet goed zien omdat hij wat tekortkomingen heeft, het is geen zandgrond denk ik.
    De foto die ik nu plaats heeft ook tekortkomingen, vooral de voorgrond, maar het is wel een van de toestellen lijkt mij en dat is Waalhaven.
    Zie vooral de overeenkomst met de staart. Die in Bergen die Mathieu vermeld heeft hebben de rudders nog volledig.
    Mochten die in mijn draadje geplaatsten toch ergens anders liggen houd ik me aanbevolen voor de info.

De G.I’s van Oostvoorne stonden in een rechte lijn, zie blz. 121 in het boek “Fokker G.I, deel 2”. De Duitsers hoefden er slechts eenmaal recht overheen te vliegen om ze vernietigen..
    Ik moet alweer bekennen dat ik het boek 'Fokker G-1, deel 2' niet heb. Ik weet ook niet meer of ik ooit een foto van de G-1's op het strand van Oostvoorne heb gezien.
    Maar ik ga er op grond van je opmerkingen vanuit dat de foto, waarvan ik me afvroeg of het wel op Waalhaven was, niet bij Oostvoorne of op Bergen is gemaakt.

Als ik goed kijk naar de bedoelde foto, dan lijken er naast de rechter motor van de G-1 wat grasprieten te staan.
    Op de foto die je als laatste laat zien, staat de G-1 ook in een grassige omgeving. Ook is er een hek met (prikkel)draad te zien. Daarachter ligt, zo lijkt het, de Waalhaven.
    Nu stond er tijdens de meidagen en daarvoor een houten schutting tussen de zuidelijke oever van de haven en het vliegveld. Die is hier niet te zien. Kan het zijn dat dit vliegtuig op de opstelplaats aan de oostkant van de haven, die eerder in deze draad aan de orde kwam, heeft gestaan?

Maar de laatste foto één van de G-1's op de genoemde opstelplaats laat zien, dan kan de vorige G-1 foto, van de twee uitgebrande G-1's, niet op die opstelplaats aan de oostkant van de Waalhaven zijn gemaakt. De achtergrond zou er dan heel anders uitzien.
    Laatst gewijzigd door HansV.; 24 november 2024 om 09:51

Regels voor berichten