-
En deze keer doen we het met een driehoekje...

Chute_11oct08EHTE13 by Bert Visser, on Flickr
-
En deze heeft meer gaten dan doek, volgens mij...:

Chute_11oct08EHTE15 by Bert Visser, on Flickr
-
En hier de laatste van de serie 'Donder del doekjes'. Ik heb vaag nog een herinnering over een artikel in de PEP uit de jaren '60 over parachutes en volgens mij is onderstaande foto een voorbeeld van de sportparachute van die jaren '60.

Chute_11oct08EHTE17 by Bert Visser, on Flickr
-
Ook oud is deze De Havilland DH.115 Vampire T.55 G-DHZZ, hier als WZ589 in RAF 54 Sqn-kleuren (de andere kant had 56 Sqn-kleuren).
Aan het hoge versienummer (T.55) kun je al afleiden dat dit een exportversie is en dat klopt, want het was de U-1230 van de Zwitserse Flugwaffe. In dit geval is het toestel ook in Zwitserland gebouwd in 1959. Met het uitfaseren van de Vampire en Venom in Zwitserland zijn veel van die oude jets weer in Engeland terecht gekomen. Sommigen daarvan gingen door naar de USA, maar deze is naar Noorwegen gegaan en wel op 20 en 21 maart 2007, toen het via Eelde werd afgeleverd en daarna LN-DHZ werd.

G-DHZZ_WZ589_21mrt07EHGG3 by Bert Visser, on Flickr
-
Heel soms komt er wat militairs op Hoogeveen, zoals op 29 juli 2011, toen twee KLu Chinooks een low-pass maakten over de baan. Hier CH-47D D-103 van 298 Sqn.

D-103_29jul11EHHO5 by Bert Visser, on Flickr
-
Op dezelfde dag als het bezoek van beide Chinooks (zie foto hierboven) was ook één van de KLu-taxi's aanwezig. De prachtige Alouette-III A-292 was één van de laatste Alouettes in KLu-dienst. Naar verluidt wilde Koningin/Prinses Beatrix liever in de Al.3 vliegen dan in de Cougar, omdat die laatste een hele hoge instap heeft.

A-292_29jul11EHHO3 by Bert Visser, on Flickr
Regels voor berichten