Ik wil dit topic starten om wat foto's te delen van fotograaf Hans Huizing. Eind vorig jaar is Hans overleden en via via heb ik beloofd om zijn foto's door te schuiven naar nieuwe enthousiastelingen. Voordat ik dat doe wil ik hier even wat mooie plaatjes delen, omdat het mooie foto's zijn en omdat er misschien mensen hier zijn die wel eens een hek naast een baan met hem gedeeld hebben.
Wat ik tot zover van hem weet is dat hij al heel lang vliegtuigen heeft gefotografeerd, volgens mij is hij eind jaren 60 daarmee gestart, maar de meeste foto's die ik hier vandaag neerzet zijn van de periode 2008 tot 2018 (uitzonderingen aan het eind). Ik heb nog een hoop dia's, negatieven en prints en daar ga ik vast nog meer mooie platen in tegenkomen. Hij heeft veel gereist om interessante types te kunnen fotograferen, was volgens mij een regular op diverse georganiseerde spotting trips, bezocht evenementen en was ook op vakanties aan de dichtstbijzijnde baan te vinden. De tweede foto hieronder is een voorbeeld van een stilleven wat soms de vliegtuigfoto's onderbreekt, maar in dit geval misschien ook een herkenbaar iets is aangezien dit de fiets is die hem (soms met hond volgens mij) van Haarlem naar Schiphol bracht.
Omdat het om een hoop foto's gaat is bij de (batch-) bewerking wat scherpte verloren gegaan. Dat ligt aan mijn luiheid en niet aan de fotograaf! Ik zal de volgende keer beter mijn best doen. To be continued.
![]()