-
15 augustus 2025, 08:49
#1531
Gokje van mij, maar waarschijnlijk de inlaat naar de cabin heater. Veel twins hebben die ergens in de neus zitten.
-
15 augustus 2025, 09:15
#1532
-
15 augustus 2025, 12:43
#1533
Het zal inderdaad wel zoiets zijn, maar daar heb ik geen verstand van :-)
Hier nog een plaatje van de N310ZZ, maar dan wat completer:

N310ZZ_09may16EHHO2 by Bert Visser, on Flickr
-
17 augustus 2025, 14:09
#1534
Ik zie dat er veel reacties komen op de pas geplaatste foto's van airliners... moet ik daar dan ook meer van laten zien?
Voorlopig heb ik nog wel een leuke Gyrocopter in de aanbieding: D-MEAJ is een Autogyro Europe MT-03 Cavalon, die op 14 mei 2015 op Hoogeveen te zien was. Dit model is aardig populair in Nederland en Duitsland. Van andere europese landen weet ik het niet, omdat ik al jaren niet in andere landen ben geweest.

D-MEAJ_14may15EHHO by Bert Visser, on Flickr
-
19 augustus 2025, 14:21
#1535
Het fotograferen van onderwerpen die zilverkleurig zijn (of gepolijst metaal) is vaak niet gemakkelijk i.v.m. hinderlijke schitteringen en reflecties. Soms echter kan dat ook leuk uitpakken, zoals hier:
Met bewolkt weer heb ik deze, uit 1948 stammende, Cessna-140 op Hoogeveen geplaat. Er zit mooi contrast in dit shot en dat komt vooral doordat de onderste helft van het toestel de grasbaan van Hoogeveen reflecteert...!

N3651V_14may15EHHO2 by Bert Visser, on Flickr
-
21 augustus 2025, 16:07
#1536
Zwevers en motorzwevers heb je in allerlei soorten en maten... en één van de afwijkende vormen komt van de Oostenrijker Heino Brditschka, die in de jaren 60 geïnspireerd werd door het werk van ontwerper Fritz Raab (voornamelijk de Raab Krähe).
De HB-3 was het eerste model van Brditschka en was nog een 1-zitter. De HB-21 was een tandem-tweezitter en op deze foto zie je de HB.23/2400 Hobbyliner, een side-by-side tweezitter met een spanwijdte van 16,24m, een vleugeloppervlak van 19,07m² en een aspect ratio van 14,1 op 1 bij een maximum startgewicht van 760kg. De motor was een Volkswagen 4-cylinder van 98pk. Een iets uitgebreidere beschrijving vind je hier: Brditschka HB-3 - Wikipedia

OE-9252_19jun16EHHO by Bert Visser, on Flickr
Laatst gewijzigd door Heron; 21 augustus 2025 om 16:09
-
24 augustus 2025, 12:42
#1537
In juni 2016 was er een zweefvliegkamp op Hoogeveen, waar ook oude zwevers te zien waren. De PH-196 is een Slingsby T.30A Prefect met constructienummer 738; op 20 september 1951 ingeschreven op naam van een zekere B.A.M. Schreiner uit Den Haag :-)
Een half jaar later kwam het toestel op naam van de KNVvL te staan.
Zijn er op dit forum nog mensen te vinden die deze kist in hun logboekje hebben staan?

PH-196_19jun16EHHO1 by Bert Visser, on Flickr
-
24 augustus 2025, 22:30
#1538
Nee helaas, maar wel 39 starts op de Prefect PH-194 van '63 tot '66, allemaal op H'sum. En ook met een Prefect de 1e sleepstart gemaakt achter een Tiger.
Adri
-
25 augustus 2025, 10:57
#1539
Ph-196 heeft nu Aeroclub Salland als thuishaven en vliegt nog regelmatig op oldtimer rallies.
-
26 augustus 2025, 12:01
#1540
En dit is de PH-279, een Schleicher Rhönlerche-II uit 1961 met constructienummer 1023. Begonnen bij de Twentsche Zweefvliegclub, heeft het van 1985 tot 1989 ook bij de Vliegclub Hoogeveen gevlogen. Na volledige restauratie vliegt het toestel sinds 2014 weer.

PH-279_19jun16EHHO by Bert Visser, on Flickr
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
-
Forumregels