Pagina 156 van 156 EersteEerste ... 56 106 146 154 155 156
Weergegeven resultaten: 1.551 t/m 1.558 van 1558

Discussie: De kluis van Bert

  1. #1551
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.260

    Standaard

    Op 2 september was ik in de gelegenheid om één van de hangars op Hoogeveen te bezoeken, want daar stond een niet complete Maule met een wel heel smakelijke registratie: V5-KBW (Namibië).
    Het is een Maule M.7-235 Super Rocket uit 1983 met c/n 4036C. Ik ben vergeten wat er met het toestel gebeurd is, maar in het kwam in elk geval niet in het PH-register terecht.


    V5-KBW_02sep16EHHO2
    by Bert Visser, on Flickr

  2. #1552
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.260

    Standaard

    De volgende van Hoogeveen: N15214 is een WACO UKC-S uit 1935 met c/n 3981. Waan u terug in de 'romantische tijd van de luchtvaart'.


    N15214_20apr17EHHO7
    by Bert Visser, on Flickr

  3. #1553
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.260

    Standaard

    Om een foto van het hele toestel te zien, waarvan de cockpitfoto hierboven staat, moet je even naar bladzijde 75 van m'n kluis gaan. Die had ik dus al eens geplaatst. :-)
    Moet ik weer wat anders verzinnen...

    In november 2016 zag ik deze op Hoogeveen. De PH-ROA, een W.A.R. Aircraft Replica International FW-190. Dat is een eigenbouw wat in dit geval lijken moet op een Focke-Wulf Fw-190, maar dan op halve schaal. Later heeft W.A.R. ook modellen uitgebracht van o.a. de Me-109, P-51 en P-47.
    Deze PH-ROA is gebouwd in België begin jaren '80 en vloog rond als OO-90. Op een fly-in op Texel in 1985 heb ik het toestel daar ook gefotografeerd. Die dia moet ik dus maar eens een keer opzoeken.
    In 2002 werd het D-ERFW (of D-ERPW?) en op 19 april 2016 werd het PH-ROA. Helaas werd dit toestel beschadigd bij de landing na een testvlucht op 13 Februari 2017. Blijkbaar was de schade te veel, want op 23 november 2017 werd het toestel uitgeschreven uit het register...


    PH-ROA_29nov16EHHO1
    by Bert Visser, on Flickr

  4. #1554
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.260

    Standaard

    Een andere 'Fw190' in het Nederlandse Luchtvaartuig Register was de PH-PBR. Daar heb ik op bladzijde 61 al eens een plaatje van laten zien, maar ter vergelijking met bovenstaande plaat doe ik er nog maar eentje (natuurlijk niet dezelfde als op blz.61). De PBR is ingeschreven geweest van 8 oktober 2007 tot 14 juni 2010 en toen naar Roemenië vertrokken.


    PH-PBR_08nov08EHHO14BV
    by Bert Visser, on Flickr

  5. #1555
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.260

    Standaard

    Laat ik maar weer eens een foto van een zwever plaatsen, hoewel zwever? Deze heeft toch duidelijk een motor op z'n rug zitten.
    De PH-1525/HD is een DG Flugzeugbau DG-1000T uit 2008 met c/n: 10-120T40. Het toestel vliegt al jaren bij de Vliegclub Hoogeveen:


    PH-1525_HD_25may17EHHO1
    by Bert Visser, on Flickr

  6. #1556
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.260

    Standaard

    Nog maar eentje 'van voren'... dit keer een ULV met behoorlijk wat vleugeloppervlak: de PH-2R4 is een Aviasud Mistral uit 1991 met c/n: 144.


    PH-2R4_25may17EHHO1
    by Bert Visser, on Flickr

  7. #1557

    Standaard

    Een dubbeldekker met neuswiel, zie je niet vaak!

  8. #1558
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    De PH-1525/HD is een DG Flugzeugbau DG-1000T uit 2008 met c/n: 10-120T40.


    PH-1525_HD_25may17EHHO1
    by Bert Visser, on Flickr

    Dit vind ik een verwarrende foto. De T in de typeaanduiding betekent dat de motor een Thuisbrenger/Turbo is. Als het een foto van de start is, dan klopt er dus iets niet. En als de foto is genomen in de landing, dan is de draaiende motor zeer ongebruikelijk. Een zwever met motor landt je (bijna) altijd met uitgeschakelde motor.

    Adri

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •