Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Luchtoorlog Nederlands Indie

Standaard Luchtoorlog Nederlands Indie

De Luchtoorlog om Nederlands Indie is uitgebreid beschreven door Peter Boer. Het leek me een goed idee om de teksten van Peter van illustraties te voorzien. Dat is geresulteerd in 2 stripboeken: De luchtstrijd om Borneo en De luchtstrijd om Sumatra en Java. Puur feitelijk dus, maar wel een poging om de verrichtingen van de Nederlands-Indische vliegers en overig personeel wat meer bekendheid te geven.
    Benieuwd naar het resultaat?
    Kijk dan even naar deze site: www.luchtoorlognederlandsindie.nl
    De boeken kun je ook via deze site bestellen!

Standaard Luchtoorlog Nederlands Indie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter DN Bekijk bericht
    De Luchtoorlog om Nederlands Indie is uitgebreid beschreven door Peter Boer. Het leek me een goed idee om de teksten van Peter van illustraties te voorzien. Dat is geresulteerd in 2 stripboeken: De luchtstrijd om Borneo en De luchtstrijd om Sumatra en Java. Puur feitelijk dus, maar wel een poging om de verrichtingen van de Nederlands-Indische vliegers en overig personeel wat meer bekendheid te geven.
    Benieuwd naar het resultaat?
    Kijk dan even naar deze site: www.luchtoorlognederlandsindie.nl
    De boeken kun je ook via deze site bestellen!
    Mooi initiatief!
    Wel zal het lastig zijn om passende doelgroep voor de boekjes te vinden. Voor luchtvaarthistorici zullen de boekjes geen nieuwe inzichten opleveren. De doelgroep moet elders gezocht worden. Ik ben bekend met de auteur van 'Jagers van de Nacht'. Zijn producten zijn grafisch erg mooi en daarom bereikt hij een grote groep van belangstellenden. Het eerste deel van genoemd boek was zeer succesvol en hij heeft net een tweede deel uitgebracht. Misschien kunnen jullie samen broeden op een co-productie? Als je mij een persoonlijk bericht zou sturen dan wil ik je wel in contact brengen.

Groet vanuit Amersfoort,
    Gerben Tornij

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben Tornij Bekijk bericht
    Mooi initiatief!
    Wel zal het lastig zijn om passende doelgroep voor de boekjes te vinden. Voor luchtvaarthistorici zullen de boekjes geen nieuwe inzichten opleveren. De doelgroep moet elders gezocht worden. Ik ben bekend met de auteur van 'Jagers van de Nacht'. Zijn producten zijn grafisch erg mooi en daarom bereikt hij een grote groep van belangstellenden. Het eerste deel van genoemd boek was zeer succesvol en hij heeft net een tweede deel uitgebracht. Misschien kunnen jullie samen broeden op een co-productie? Als je mij een persoonlijk bericht zou sturen dan wil ik je wel in contact brengen.

Groet vanuit Amersfoort,
    Gerben Tornij
    Dank voor het aanbod, Gerben. Ik heb al eens contact gezocht met Hennie Vaessen, maar hij antwoordde me dat zij alleen hun eigen strips uitgeven (en dus wellicht ook maken). Maar goed, niet getreurd. Ik vond dat die luchtoorlog om Nederlands-Indie in verhouding tot de oorlogsdagen in Nederland te weinig aandacht hebben gekregen, dus vandaar dat ik heb besloten die strips op eigen kosten uit te brengen.
    Ik sta er as zaterdag mee op de Euroscale Modelling Beurs in Houten. Misschien vind ik daar geïnterresseerden.

Standaard

De boekjes heb ik onder de aandacht gebracht bij ....de kinderen van ML KNIL.
    Daar is zeker interesse voor. Kreeg bericht dat er inmiddels een bestelling heeft plaatsgevonden.
    Hopelijk volgen er meer want de boekjes zijn zeker de moeite waard.

Standaard

Dank w1701, ook voor het onder de aandacht brengen. Ik meen dat er ook een Facebookgroep was van 2-VlG.V, maar die kan ik niet terugvinden.
    Weet iemand hoe je met die groep in contact kan komen (heb zelf geen Facebook).

Standaard

Wel de 1e afdeling van de 1e vliegtuiggroep. (1VLG-I).
    Veel nazaten van de bemanningen van deze vliegtuiggroep hebben zich later verenigd in de FB groep: Children of 18 Squadron NEI/RAAF (https://www.facebook.com/groups/716338225176911/)
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 27 november 2025 om 17:19

Tags for this Thread

Regels voor berichten