Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 6 7 8
Weergegeven resultaten: 71 t/m 79 van 79

Discussie: Roundels, geschiedenis en ontwikkelingen

  1. #71
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.322

    Standaard

    Bestond dat echt? Of was het iets voor een film, of privé opleiding of zo?

    Wat ik heb kunnen vinden bij de FAA over deze 3 kisten (een paar vraagtekens geplaatst bij namen, omdat ik het handschrift niet goed kon lezen):

    G-AFVT SR10J Reliant, c/n: 5911
    Brian Allen Aviation Ltd., Feltham 23aug1939-01sep1939 (Heath Row Aerodrome, Middlesex)
    The Fairey Aviation Company Ltd., Hayes 01sep1938-25jun1959 (Great West Aerodrome Heathrow)
    Fairey Aviation Ltd. Hayes 25jun1959-08mar1960
    J.D. Habin, Southampton 29mar1960-01jul1963
    Flying Facilities Ltd., Bristol 27aug1963-14may1965 (Staverton)
    Safety Products Ltd., Redhill 19jul1965-07jan1968
    A.R. Turton(?), Croydon 26jan1968-30sep1968, to USA

    G-ARCK: C175A Skylark, c/n: 56745, bouwjaar 1960
    Airwork Services(?) Ltd., Hatfield 07nov1960 – 05sep1961
    Wells Organisations Ltd., Biggin Hill 12oct1961-01may1963
    D.J.H. Porter, Biggin Hill (Trustee of the assets of Flaviavia(?) Ltd. Flying Club 16jul1963-17jun1964 charter
    Frede Nymann Fausing(?), Ipswich (deense eigenaar) 29jun64-28feb1966
    Shackleton Aviation Ltd., London (owner) 01jun1966-16nov1966
    Junex of Sweden Ltd., London 25nov1966-29oct1973 Permanent WFU

    G-AXEZ: AL60-B1 Santa Maria, c/n: 02/6144.
    Junex of Sweden Ltd., London 06may1969 – 31aug1959; destroyed

  2. Standaard

    Naam: text.jpg
Bekeken: 32
Grootte: 243,1 KB

    Het bestond echt, dit heb ik erover kunnen vinden

    bron: FLIGHT International, 8 February 1968

    fotobron: https://abpic.co.uk/pictures/operato...%20Air%20Guard
    Laatst gewijzigd door gerard gielis; Gisteren om 12:37

  3. Standaard

    Dit is een fiktieve, de Isle of Man Air Force. Maar ziet er wel goed uit

    Naam: isle of man.png
Bekeken: 22
Grootte: 37,7 KBNaam: 23511339_1794208650591756_8787332191149278886_o.jpg
Bekeken: 22
Grootte: 154,8 KBNaam: snip_20171113234354.jpg
Bekeken: 22
Grootte: 111,6 KB

    Naam: Cessna 172 IoMan.JPG
Bekeken: 22
Grootte: 57,2 KB
    En in schaal 1/87 ziet het er ook goed uit.

  4. #74

    Standaard

    Die National Air Guard is zo te lezen een idealistische activiteit, zonder overheids basis. Dan wordt de grens tussen een roundel en een bedrijfslogo wel wat dun.

  5. Standaard

    dat klopt helemaal maar om een kompleet plaatje te maken komen deze grensgevallen ook aan bod.

  6. Standaard

    Terug naar de "normale" roundels. Net voor de splitsing in Noord en Zuid Vietnam, Vietnam 1951 - 1955.
    Op een Morane Saulnier M.S. 500 Criquet

    Naam: Roundel_of_South_Vietnam_(1951-1956).svg.png
Bekeken: 10
Grootte: 41,7 KBNaam: Clip.jpg
Bekeken: 10
Grootte: 96,9 KBNaam: 34105920_1740995552634843_4905395123581353984_o.jpg
Bekeken: 10
Grootte: 144,5 KB

    Naam: 56381654_2249390475124243_5125921559424270336_o.jpg
Bekeken: 10
Grootte: 51,7 KB
    Hier een combinatie met een Franse Roundel.

  7. Standaard

    Na de splitsing heeft Noord Vietnam van 1955 tot 1965 een gele ster met rode rand gebruikt of een gele ster op een rood veld, de nationale vlag dus. Ik heb geen foto's van die eerste variant.

    Naam: Roundel_of_North_Vietnam_(1955-1965).svg copy.jpg
Bekeken: 9
Grootte: 56,9 KBNaam: FB_IMG_1589268001555.jpg
Bekeken: 9
Grootte: 81,0 KB

    Naam: Flag_of_Vietnam.svg.jpg
Bekeken: 9
Grootte: 7,2 KBNaam: FB_IMG_1655256278717.jpg
Bekeken: 9
Grootte: 50,4 KB

  8. Standaard

    na 1965 tot heden gebruikt ( Noord ) Vietnam deze rounel

    Naam: Vietnamese_Air_Force copy.jpg
Bekeken: 6
Grootte: 57,7 KB
    Naam: snip_20251224153450.png
Bekeken: 6
Grootte: 246,9 KBNaam: Vietnam UH-1H.jpg
Bekeken: 6
Grootte: 193,9 KB


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •