Pagina 50 van 50 EersteEerste ... 40 48 49 50
Weergegeven resultaten: 491 t/m 494 van 494

Discussie: Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

Standaard

Er staan hier een hoop detailfoto's van een Fairey Firefly in Yeovilton waar ook het onderstel goed te zien is: https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235145565-fairey-firefly-mk5-or-6-wingfoldundercarriage-bayinside-of-lower-fuselage-colour/(scroll naar beneden).
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 20 januari 2026 om 15:47

Standaard

Interessante foto's!
    Als het regent in mei is april voorbij.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Het landingsgestel wordt naar binnen ingetrokken, zo is te zien aan de beplating aan de buitenzijde van de landingspoot. Maar wat is dan de grote klep, die aan de basis van de poot aan de vleugel zit? Die verwacht je onder de romp om het wiel af te dekken als het ingetrokken is. Weet iemand hoe dat werkt?
    Reactie van Prudent Staal:

Hallo,
    Dit komt omdat het constructief niet mogelijk was om landingspoot én beplating in een keer in de vleugel te krijgen. Ook misschien omdat de hoek van de landingspoot niet gelijk was als de afdichtplaat. Hierdoor ontstaat er een soort sequence van eerst de poot en dan de huidplaat.
    Ik heb dit proberen te verduidelijken met een aantal foto's.
    Groeten,

Prudent Staal
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    
    Als het regent in mei is april voorbij.

Standaard

Bedankt voor de foto's, ik zie waar mijn verwarring uit ontstaat. Ik dacht dat de grote afdekplaat op foto #489 de afdekplaat is voor het wiel, als het landingsgestel binnenwaarts naar de centerline van de romp is ingetrokken, en ik vroeg me af: hoe krijg je die plaat naar het midden toe. Maar dat is het niet, het is de afdekplaat voor de dragstrut van het landingsgestel, en die steekt achterwaarts, zodat die grote plaat met een pianoscharnier gewoon dichtklapt naast de smalle plaat langs de landingspoot. Duidelijk. Bedankt.

Regels voor berichten