Pagina 10 van 44 EersteEerste ... 8 9 10 11 12 20 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 438

Discussie: Fokker D.21 FSX

  1. #91
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    ik wil graag overal de klinknageltjes tekenen,
    Dit doet me een beetje denken aan de bouwdozen toen ik jong was ( 30 jaar geleden!), bijna elke fabrikant maakte bolle klinknagels aan de buiten kant die als je ze verschaalt groot genoeg waren om Titanic mee te klinken

    Zelfs op de "kleine" G1 Wasp waar de staart geklonken is met bolkop nagels is op foto's eigenlijk niets te zien. Goede verzonken nagels verdwijnen gewoon onder een dikke laag verf

  2. #92
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik weet dat klinknagels bij texture makers een favoriet detail zijn, maar ik zou ze heel erg subtiel toevoegen. Zelf maakte ik ze heel wazig, en nu vind ik dat zelf nog wat te opvallend.

    Meerdere versies is inderdaad veel werk. Ik heb/had een lijstje met welke details ik van welke D.XXI had. Dus of ik hem helemaal "historisch" kon maken, of dat ik alleen de zijkanten van de romp of maar een kant van de romp.

    Zelfs het aanpassen van een schema dat er sterk op lijkt bleek nog wel aardig wat werk op te leveren. Ik heb dan ook nooit de hele lijst met skins voor de D.XXI in IL-2 Sturmovik afgemaakt.

  3. #93
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Bedankt voor de respons, ik heb maar besloten alleen de nagels op cowling en vleugels te laten. Ik hoop ook nog bump mapping toe te passen, waarbij de details zogezegd als 'nep-3D' uitkomen. Deze technologie wordt toegepast bij oa klinknagels en paneellijnen enzovoort. Ik vind het wel mooi als dat op de motorkap te zien is

    Ik beschouw het gedeelte van paneellijnen, rivets ed tekenen nu dan ook als af. Dat betekent eveneens dat ik verder kan gaan naar het werkelijke toevoegen van kleurtjes. Eerst ga ik in dit onderdeel de motor, cockpit en dergelijke algemene zaken tekenen. Onderwijl eens goed nadenken over het camouflageschema!

    Sorry dat de plaatjes wat 'overbelicht' zijn, er vallen zo wat details weg helaas. Ga er maar vanuit dat de klinknagels rond de cockpit dus zijn verdwenen, er is verder niets toegevoegd dan alleen klinknagels binnen in de cockpitkap (of eigenlijk zijn het moeren...).

    Houdoe maar weer!

  4. #94
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Dit doet me een beetje denken aan de bouwdozen toen ik jong was ( 30 jaar geleden!), bijna elke fabrikant maakte bolle klinknagels aan de buiten kant die als je ze verschaalt groot genoeg waren om Titanic mee te klinken
    Haha! Wat ik ook niet begrijp, is dat er nog best wat bouwdozen zijn met opliggende panellines

  5. #95
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    dat begreep ik ook nooit
    of panel lines op de romp van een D H mosquito
    bolle nagols waar verzonken hoort te zitten
    zelfs in de vliegende modelbouw zie ik rare dingen

    je d21 word echt gaaf man
    wat een project zo

    wie zecht dat het onmogelijk is de d21 te her ontwerpen

  6. #96
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    Haha! Wat ik ook niet begrijp, is dat er nog best wat bouwdozen zijn met opliggende panellines
    Dat is heel makkelijk te beantwoorden, goedkoop

    Een spuitgietmal is het negatief. Om een panelline te laten verzinken moet de mal een riggel hebben en dat kost heel veel geld om te maken. Echter als je een lijn krast in een gladde mal dan heb je voila een opliggende lijn !

  7. #97
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    je d21 word echt gaaf man
    wat een project zo

    wie zecht dat het onmogelijk is de d21 te her ontwerpen
    Dankjewel Jeroen, het wordt weer leuk nu er wat voortgang in zit!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Dat is heel makkelijk te beantwoorden, goedkoop
    Tsja, het kon ook eigenlijk niet anders

    Gisteren en vandaag aan de texturing van de motor gewerkt. Best een klus, maar het resultaat...daar ben ik wel tevreden mee! Het bleek nog wel lastig, zoeken naar alle juiste kleuren, elke Mercury lijkt er weer anders uit te zien. Maar goed, dit lijkt me wel goed! Ik ben benieuwd naar jullie ideeën, ikzelf vind de stroomlijnkappen nog wat te gelig, ze hebben een beetje een middeleeuws kleurtje zo. Misschien wat witter?

    Groeten!

  8. #98
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    wouw

  9. #99
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dankjewel Jeroen!

    Het is alweer even geleden dat er een update was, maar goed. Bij deze maar een kleine update: de banden zijn gedaan, en wat zaken rond de neus hebben een kleurtje gekregen.

    Ik vind de overgang op de rand van de banden niet zeer geslaagd, maar daar moet ik nog even tegenaan kijken denk ik.

    Er zullen wat minder vaak updates komen, want vanaf afgelopen maandag ben ik student HBO Luchtvaarttechnologie

  10. #100

    Standaard

    en dan nu het ontwerp in een 3d-printer.....

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •