Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Foto's plaatsen.

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    @ Mathieu.
    Ik mis de vorige software met de gele balk. Nu lopen regelmatig afbeeldingen uit beeld.
    Hoi Ruud,

    Ik heb daar al eens navraag over gedaan, maar die gele balk functie schijnt verdwenen te zijn bij de nieuwere veries van de forum software. De oude versie van dit forum was 3.3.8. en nu draait het op 4.2.3. Zo zie je maar weer dat elke verandering nog geen verbetering is.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #12
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    @ Mathieu.

    Mooie taak voor de moderators: afbeeldingen passend maken.
    Plaatsers schijnen het niet onder de knie te krijgen om afbeeldingen niet hoger te maken dan pakweg 800 tot 830 pixels (past dan nog op een 24"-monitor). En dat terwijl je voor een plaatsing nog kunt controleren of het op de monitor past d.m.v. "Voorbeeld van bericht" waarna je het nog kunt corrigeren. Is echt niet moeilijk.

    Groet, Ruud.

  3. #13
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Plaatsers schijnen het niet onder de knie te krijgen om afbeeldingen niet hoger te maken dan pakweg 800 tot 830 pixels
    Ik denk toch echt Ruud dat het aan jouw instellingen ligt want bij mij word de afbeelding gewoon aangepast aan de grootte van de window. Dus als ik het window de helft van mijn scherm laat beslaan dan word de foto automatisch kleiner gemaakt.

    Naam: beeldscherm.jpg
Bekeken: 495
Grootte: 75,3 KB
    Laatst gewijzigd door Pim Pouw; 7 februari 2017 om 20:04

  4. #14

    Standaard

    Dat gedrag van browsers is ook erg afhankelijk van het programma dat gebruikt wordt. Ik zie hier hetzelfde gedrag als dat Pim beschrijft (browser past grootte van afbeelding aan) maar ik gebruik ook Firefox. Wellicht dat Ruud een andere browser heeft.

  5. #15
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    @ Mathieu.

    Mooie taak voor de moderators: afbeeldingen passend maken.
    Welk browser programma gebruik je Ruud? Ik heb het net getest met Chrome, Explorer en Firefox. De grootte van de afbeeldingen wordt bij mij automatisch aangepast.

    Groeten,
    Edwin

  6. #16
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Ik gebruik Safari.
    Dus bij jullie loopt bijv. de foto bij "Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend" op blz. 53 (#523) en die 1189 pixels breed en 1901 pixels hoog is in de hoogte niet van het scherm?

    Groet, Ruud.

    P.S. Bij de Gebruikersinstellingen is mijn instelling bij Forumlay-out "vB4 Default Style" en niet "Gebruik forumstandaard". Maakt dit nog veel uit? Bij de vorige software kon je in pixels de maximale grootte instellen voor afbeeldingen die met de paperclip geplaatst waren. Dat is nu niet meer mogelijk.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 7 februari 2017 om 23:58

  7. #17

    Standaard

    Ik heb het ook nog even met Safari getest, maar ook hier wordt de foto automatisch verkleind als ik het scherm kleiner maak. Wellicht dat het met die instelling te maken heeft? Even gekeken maar bij mij staat deze ook op 'vB4 Default Style'.

    Naam: NLforum.jpg
Bekeken: 516
Grootte: 143,7 KB
    Laatst gewijzigd door Archer; 8 februari 2017 om 22:54

  8. Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Welk browser programma gebruik je Ruud? Ik heb het net getest met Chrome, Explorer en Firefox. De grootte van de afbeeldingen wordt bij mij automatisch aangepast.

    Groeten,
    Edwin
    met Edge ook.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •