Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Wat een opbrengst..., nooit eerder gezien voor een enkele foto.

  1. #11
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Focke Wulf 190D Jäger

    Ruud. Het waren niet de medicijnen; het was puur XTC. Geinig hé . Wie geeft er nu € 766 voor een vrij simpele foto. Ik vond het zo absurd dat ik mijn prijsstelling daarbij aanpaste.
    Boris. Nu weer terug naar het serieuze gebeuren. In 1990, toen de foto werd genomen stond het toestel in het Champlin Fighter Museum in de buurt van Phoenix. Ik heb daar de foto gekocht en de gegevens genoteerd en dat was c/n 174013. Ik heb even op internet gekeken en daar wordt dit c/n 174013 verschillende malen voor dit vliegtuig met tail nr. 836017 genoemd. Anderen geven dit tail nr. later als het c/n weer. Dus wat is wijsheid? Ik poetste mijn bril eens op en ging in wat documentatie lezen. o.a. in het blad in flight van Maart 1980. Dat vermeld:' The Fw-190D-12/R11 at Champlin is the only FW-190 in operational condition. It served with Jagdgeschwader 26 in World War II. It was captured in Flensburg, Germany'. Over een c/n wordt niet geschreven. Tussen haakjes; andere luchtvaartwijzen zeggen dat het type een TA-152 is.
    Als jongen van 14 vond ik de Fw 190 een mooie kist. Ik herinner me 1 januari 1945 goed. Op die dag kwam dit type laag over ons huis vliegen. Die mof had er kennelijk plezier in. Hij maakte verscheidene scheervluchten. Bijzonder fraai. Na de oorlog begreep ik dat hij meedeed aan 'Operation Bodenplatte'. Het was de laatste Duitse poging om zo veel mogelijk vliegtuigen op de grond te vernietigen. Ze verloren op die dag meer toestellen dan de geallieerden, dus het was geen succes. Het was mooi weer, dat weer wel. Jan Jr.

  2. #12

    Standaard

    Beste Jan Jr,

    Mijn opmerking, net als die van Ruud, was bedoelt als scherts. Niet al te serieus opvatten.
    Het was bedoelt als ludieke opmerking naar aanleiding van jouw ludieke post.

    Je hebt natuurlijk gelijk dat we de kentekens op museumkisten nooit zomaar als waarheid kunnen aannemen. Er wordt zoveel geschilderd om bepaalde identiteiten voor te stellen.
    Ik ben er wel van overtuigd dat jouw aantekeningen indertijd nauwkeuriger zijn dan wat we op de foto kunnen aflezen.
    Maar wel bedankt voor het plaatsen van een foto van een werkelijk mooi vliegtuig. Daarvoor mijn dank.

    Mvg, Boris

  3. #13
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Wat staat er op de 'kompasroos' onder het toestel van de foto van hr Prinz...? Ik kom er zo niet uit.

  4. #14
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Boris en Ruud; Natuurlijk was het van beide kanten scherts. Ik wilde grappig zijn om de absurde prijs van de originele foto. Ik vond in mij verzameling een foto van een soortelijke Fw-190D, plakte er een label op met kopierschutz op een plek die helemaal niet 'schutzte' en vroeg een dwaze prijs er voor. Het is een mooie foto dus dat is ook weer meegenomen. Iedereen kan en mag haar kopiëren.
    Kaasjager. Ik weet niet wat er midden in die ster stond. Ik heb nog even op Internet gekeken, maar niets gevonden. Ik heb de foto niet zelf genomen, want toen wij er waren, stond het toestel binnen. Tussen haakjes; senior leden mogen mij Jan noemen. Dan voel ik me nog jong. Misschien mag ik in de toekomst Daan zeggen. JanJr

  5. #15

    Standaard

    De prijs die voor deze foto betaald is de hoogste die ooit gezien heb. Helaas kan ik hem niet meer vinden op mijn computer maar zo'n 7 jaar geleden is er een foto van een Fieseler Storch van eigenaar veranderd voor net onder de 1200 euro. Volgens kenner was het een bijzondere foto omdat er een bepaald logo op de motor beplating geschilderd was die bij een of ander hoge pief hoorde. Record prijs voor een foto die ik voorbij zag komen was 1500 euro voor een foto van een Duitse tank. Van het type op de foto zouden maar 2 gebouwd zijn waarvan een aan het front beproefd zou zijn. Van die laatste waren geen foto's van bekend tot die ene op Ebay opdook.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #16
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo J.Prinz.

    Heb je net een PBtje gestuurd.

  7. #17

    Standaard

    Voor de Kompasroos, zie Varia.
    Anders ga ik weer hardhollend off-topic...

  8. #18
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.Prinz Bekijk bericht
    Tussen haakjes; senior leden mogen mij Jan noemen. Dan voel ik me nog jong. Misschien mag ik in de toekomst Daan zeggen. JanJr
    Geen probleem al ben ik nog maar 22...

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    Wat staat er op de 'kompasroos' onder het toestel van de foto van hr Prinz...? Ik kom er zo niet uit.
    Het is helaas gemoderniseerd ...
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.Prinz Bekijk bericht
    Ruud. Het waren niet de medicijnen; het was puur XTC. Geinig hé . Wie geeft er nu € 766 voor een vrij simpele foto. Ik vond het zo absurd dat ik mijn prijsstelling daarbij aanpaste.
    Boris. Nu weer terug naar het serieuze gebeuren. In 1990, toen de foto werd genomen stond het toestel in het Champlin Fighter Museum in de buurt van Phoenix. Ik heb daar de foto gekocht en de gegevens genoteerd en dat was c/n 174013. Ik heb even op internet gekeken en daar wordt dit c/n 174013 verschillende malen voor dit vliegtuig met tail nr. 836017 genoemd. Anderen geven dit tail nr. later als het c/n weer. Dus wat is wijsheid? Ik poetste mijn bril eens op en ging in wat documentatie lezen. o.a. in het blad in flight van Maart 1980. Dat vermeld:' The Fw-190D-12/R11 at Champlin is the only FW-190 in operational condition. It served with Jagdgeschwader 26 in World War II. It was captured in Flensburg, Germany'. Over een c/n wordt niet geschreven. Tussen haakjes; andere luchtvaartwijzen zeggen dat het type een TA-152 is.
    Als jongen van 14 vond ik de Fw 190 een mooie kist. Ik herinner me 1 januari 1945 goed. Op die dag kwam dit type laag over ons huis vliegen. Die mof had er kennelijk plezier in. Hij maakte verscheidene scheervluchten. Bijzonder fraai. Na de oorlog begreep ik dat hij meedeed aan 'Operation Bodenplatte'. Het was de laatste Duitse poging om zo veel mogelijk vliegtuigen op de grond te vernietigen. Ze verloren op die dag meer toestellen dan de geallieerden, dus het was geen succes. Het was mooi weer, dat weer wel. Jan Jr.
    Wordt inderdaad meerdere malen en op diverse sites als c/n 174013 weergegeven :

    http://www.jetphotos.net/showphotos.php?cn=174013&manu=

    http://www.airport-data.com/aircraft/N190D.html


    maar ook als c/n 836017

    http://www.airliners.net/search/phot...nct_entry=true

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •